12 256 lukukertaa ·
10 vastausta
12k lukukertaa
10 vastausta
Kiinnitä vaatekaappi seinään
Aion ankkuroida suuren garderobi seinään. Kaksivuotiaani asuu huoneessa, joten sen täytyy todella pysyä kunnolla paikallaan. Miten teen tämän parhaiten? Mitä ruuveja käytän? Tarvitsenko tulppia?
Seinä on tavallinen sisäseinä puukehikoilla, joissa on kipsi- ja osb-kerros.
Minulla on nämä ruuvit kotona:
Seinä on tavallinen sisäseinä puukehikoilla, joissa on kipsi- ja osb-kerros.
Minulla on nämä ruuvit kotona:
Miltä näyttävät kiinnikkeet vaatekaapissa?
25 mm voi toimia, jos puuvälipalkki on yksinkertaisen kipsilevyn takana, jos sinulla ei ole palkkia takana, käytä M5 Expandern.
Merkitse reiät, kokeile porata ensin pienemmällä poralla, niin huomaat, onko takana puuta vai metallia. Käytän yleensä 2 mm poranterää ja mittaan reikien syvyyden, jos se menee suoraan läpi, niin että ruuvi mahtuu vapaasti.
Huomaankin nyt, että sinulla oleva M4 on tarkoitettu yksinkertaiselle kipsille =S.
ja M5 kaksoiskipsille = D
25 mm voi toimia, jos puuvälipalkki on yksinkertaisen kipsilevyn takana, jos sinulla ei ole palkkia takana, käytä M5 Expandern.
Merkitse reiät, kokeile porata ensin pienemmällä poralla, niin huomaat, onko takana puuta vai metallia. Käytän yleensä 2 mm poranterää ja mittaan reikien syvyyden, jos se menee suoraan läpi, niin että ruuvi mahtuu vapaasti.
Huomaankin nyt, että sinulla oleva M4 on tarkoitettu yksinkertaiselle kipsille =S.
ja M5 kaksoiskipsille = D
TS mietti niitä ruuveja/mollyja, jotka olivat "kotivarastossa".
Toimivat itse asiassa hyvin myös mollylla tuplakipsiin, jos kyseessä on kipsi/OSB-seinä, mielestäni 25 mm puuruuvit ovat liian lyhyitä, kun ne eivät vedä täyttä kierettä OSB:ssä riippuen siitä, kuinka paljon vaatekaapin kiinnike vie pituudesta.
Toimivat itse asiassa hyvin myös mollylla tuplakipsiin, jos kyseessä on kipsi/OSB-seinä, mielestäni 25 mm puuruuvit ovat liian lyhyitä, kun ne eivät vedä täyttä kierettä OSB:ssä riippuen siitä, kuinka paljon vaatekaapin kiinnike vie pituudesta.
Kyllä, mutta TS kysyi, voisiko käyttää jo ostettuja ruuveja/mollyja. 25 mm:n ruuvit ovat mielestäni liian lyhyitä, jos kiinnitys on kuten IKEA-kiinnikkeissä, ja silloin voisi käyttää kaksoismollyja. Itse käytän yksinkertaista mollypihtejä, ja useimmat tekevät virheen, etteivät kiristä mollya ennen ruuvaamista, vaan yrittävät ruuvilla saada sen laajenemaan takaosassa, mikä toimii useimmissa tapauksissa kaksinkertaisen kipsilevyn kanssa. Jos OSB on taustana, ei pitäisi olla ongelmaa.JLyck sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi