1 083 lukukertaa ·
9 vastausta
1k lukukertaa
9 vastausta
Kiinnitä paksu karmi kevytbetoniin
Minulla on n. 7 cm paksu karmi (2 m korkea) männystä, jonka haluan ankkuroida kevytbetoniin. Aiemmin tein yrityksen toisella karmilla poraamalla reiät (4 kpl) ja käyttämällä tulppia, mutta huomasin, että kaksi pitkää ruuvia eivät ehkä ottaneet kunnolla. Nyt aion tehdä seuraavan karmin ja mietin, että väliaikaisesti kiinnitän karmin, poraan karmista ja noin 5 cm kevytbetoniin, ja sitten laitan jonkin yhdistetyn tulpan ja ruuvin. Onko jollakulla ehdotuksia fiksusta ratkaisusta/lähestymistavasta, kun en ole tehnyt tätä osuutta aiemmin?
(Pelkään, että en saa liian monta yritystä porata reikiä kevytbetoniin sen herkkyyden vuoksi)
(Pelkään, että en saa liian monta yritystä porata reikiä kevytbetoniin sen herkkyyden vuoksi)
Jäsen
· Sverige
· 5 651 viestiä
Markkinoilla on ruuveja kevytsoraharkkoihin, kuten Leca-block, jotka pysyvät kiinni ilman tulppaa kuin kalliolla. Ei tarvita esiporausta, vain ruuvi paikalleen sopivalla paineella porakoneessa (varmista kuitenkin, ettei kiinnitys mene liian tiukalle, jolloin se irtoaa).
PS. Kirjoitat, että ruuvit menevät vain 5 cm kevytsoraan, se kuulostaa heikolta kiinnittämään 7 cm paksua rimaa. Onko jokin syy, joka estää käyttämästä ruuveja, jotka menevät ainakin 10 cm kevytsoraan?
PS. Kirjoitat, että ruuvit menevät vain 5 cm kevytsoraan, se kuulostaa heikolta kiinnittämään 7 cm paksua rimaa. Onko jokin syy, joka estää käyttämästä ruuveja, jotka menevät ainakin 10 cm kevytsoraan?
Täysin oikein, mutta tiedätkö onko niitä niin kapeita, että niitä voi käyttää esimerkiksi adjufixeissä?H Harald Blåtumme sanoi:
Jäsen
· Sverige
· 5 651 viestiä
Ei, jos kyseessä on adjufix-ruuvit, niin sinun pitäisi tarkistaa, onko olemassa kevytsoraharkolle tarkoitettuja vaihtoehtoja, joiden tulisi olla huomattavasti pidempiä ja paksumpia toimiakseen ilman tulppaa tai kemiallista ankkuria. Minulla ei ole kokemusta kararuuvien käytöstä kevytsoraharkossa, joten jätän sen kysymyksen väliin.
Olen kiinnittänyt samankaltaisen karmin meidän 70mm siporex-seiniin autotallissa. Poraa, puhalla pöly pois, täytä karkeatasoitteella, paina valitsemasi tulppa sisään ja anna kuivua kunnolla. Kierrä sitten ruuvi sisään, pysyy niin perhanan hyvin.
Olen myös onnistunut kiinnittämään 45x70-juustonaksun suoraan seinää vasten samalla tavalla.
Olen myös onnistunut kiinnittämään 45x70-juustonaksun suoraan seinää vasten samalla tavalla.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
"Ankarmassa K2 Fix" Onko se sopiva käytettävänä nyt tolppakenkien ankkurointiin? (Kuva on)
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Vilken dörrkarm för tjockare vägg? 45 x 95
Fönster & Dörrar -
Tjocklek på karm
Fönster & Dörrar -
Räddningsstege - tjock fönsterkarm
Övrigt husrelaterat -
Dörrkarm och väggtjocklek
Fönster & Dörrar