Minulla on n. 7 cm paksu karmi (2 m korkea) männystä, jonka haluan ankkuroida kevytbetoniin. Aiemmin tein yrityksen toisella karmilla poraamalla reiät (4 kpl) ja käyttämällä tulppia, mutta huomasin, että kaksi pitkää ruuvia eivät ehkä ottaneet kunnolla. Nyt aion tehdä seuraavan karmin ja mietin, että väliaikaisesti kiinnitän karmin, poraan karmista ja noin 5 cm kevytbetoniin, ja sitten laitan jonkin yhdistetyn tulpan ja ruuvin. Onko jollakulla ehdotuksia fiksusta ratkaisusta/lähestymistavasta, kun en ole tehnyt tätä osuutta aiemmin?
(Pelkään, että en saa liian monta yritystä porata reikiä kevytbetoniin sen herkkyyden vuoksi)

A
Ne niissä kerroissa, kun olemme asentaneet kevytbetoniin, olen käyttänyt näitä kolmionmuotoisia plus-kiinnikkeitä, jotka puristavat todella tiukasti..
Sitten on pyöreitä plugg, mutta ne eivät istu läheskään yhtä hyvin kokemuksemme mukaan..

• Kolmiomainen kevytsoraholkkitappi, joka on suunniteltu käytettäväksi kevytsorarakenteissa, edullinen ja helppo asentaa.
  • Tykkään
zniff
  • Laddar…
Hmm, se voi olla jotain, (jos haluan mennä samalla tavalla kuin ensimmäinen karmi, eli porata ja tulpata ensin)

• Tykkään
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
A
On olemassa useita eri valmistajia, joten voit ostaa niitä lähimmästä rakennusliikkeestä.

Markkinoilla on ruuveja kevytsoraharkkoihin, kuten Leca-block, jotka pysyvät kiinni ilman tulppaa kuin kalliolla. Ei tarvita esiporausta, vain ruuvi paikalleen sopivalla paineella porakoneessa (varmista kuitenkin, ettei kiinnitys mene liian tiukalle, jolloin se irtoaa).

PS. Kirjoitat, että ruuvit menevät vain 5 cm kevytsoraan, se kuulostaa heikolta kiinnittämään 7 cm paksua rimaa. Onko jokin syy, joka estää käyttämästä ruuveja, jotka menevät ainakin 10 cm kevytsoraan?

• Tykkään
zniff
  • Laddar…
A
H Harald Blåtumme sanoi:
On olemassa ruuvia kevytsoraan, Leca-harkkoihin, jotka pysyvät kuin kallio ilman tulppia. Ei esiporausta, vain ruuvata kiinni sopivalla paineella ruuvinvääntimeen (varmista, ettet kiristä liikaa, sillä silloin se irtoaa).
Täysin oikein, mutta tiedätkö onko niitä niin kapeita, että niitä voi käyttää esimerkiksi adjufixeissä?

Ei, jos kyseessä on adjufix-ruuvit, niin sinun pitäisi tarkistaa, onko olemassa kevytsoraharkolle tarkoitettuja vaihtoehtoja, joiden tulisi olla huomattavasti pidempiä ja paksumpia toimiakseen ilman tulppaa tai kemiallista ankkuria. Minulla ei ole kokemusta kararuuvien käytöstä kevytsoraharkossa, joten jätän sen kysymyksen väliin.

• Tykkään
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
A
Koska käytämme niitä ruuveja, jotka mainitset, kun kiinnitetään kevytbetonia ym. vastaan.
Mutta ne ovat melko karkeita..

namnbyte
Olen kiinnittänyt samankaltaisen karmin meidän 70mm siporex-seiniin autotallissa. Poraa, puhalla pöly pois, täytä karkeatasoitteella, paina valitsemasi tulppa sisään ja anna kuivua kunnolla. Kierrä sitten ruuvi sisään, pysyy niin perhanan hyvin.

Olen myös onnistunut kiinnittämään 45x70-juustonaksun suoraan seinää vasten samalla tavalla.

Kiinnitysratkaisu: kuva adjufix-ruuvista ja ankkurista kiinnitysjärjestelmässä.
Adjufixilla on ratkaisuja melkein kaikkeen

• Tykkään
Joak ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.