4 435 lukukertaa ·
5 vastausta
4k lukukertaa
5 vastausta
Kiinnitä karkeat pylväät terassikattoon
Jäsen
· örebro län
· 36 viestiä
Aion asentaa kaksi 150mm paksua karkeaa tolppaa terassikattoon. Mutta miten h_vetti minä kiinnitän ne maahan. Voiko tehdä omat "leveät" valumuotit vai onko olemassa niin, että voi laittaa betonijalkaa 150mm varten?!
marcus
marcus
On olemassa selvästi karkeampia valumuotteja kuin 150 mm, esim. 200. Muuten ei ole suurempi ongelma ottaa sopivaa mitä tahansa, esim. pari ämpäriä. Kaiva reiät melko tiukasti ja käytä muottia vain ylimmät 30 cm, jotta se näyttää siistiltä. Itse pidän siitä, että tolpparaudat upotetaan myös pylväisiin, jolloin saat vielä vähän enemmän marginaalia. Toisaalta se taas on yksi lisävaihe, joka voi mennä pieleen, jos ei ole tottunut...
Jäsen
· örebro län
· 36 viestiä
Kiitos yritän muurata ämpäreissä. Tarkoitatko, että minun pitäisi kaivaa tiukasti, jotta ei tarvitsisi täyttää niin paljon sepelillä/soralla?!
Voit kaivaa suuren reiän, mutta silloin kuluu turhan paljon betong, mikä tulee sekä kalliiksi että työlääksi, jos sekoitat käsin...
Voit myös kaivaa suuremman reiän ja tehdä yksinkertaisen muotin laudoista ja vähän nauloja.
Voit myös kaivaa suuremman reiän ja tehdä yksinkertaisen muotin laudoista ja vähän nauloja.
Jäsen
· örebro län
· 36 viestiä
Voiko tehdä lankkumuotin suoraan reikään? Jossa lankut jätetään paikoilleen ikään kuin? Silloin varmaan pitää käsitellä puu perusteellisesti?!
Ei, niin tehdään yleensä veden alla. Puutavara kestää niin kauan kuin kestää, betoni vastaa kuitenkin lujuudesta. Kiinnitä muotin ylin osa ulkopuolelta, jos et halua puoliksi lahonnutta puuta siihen muutaman vuoden päästä. Et tarvitse kovin karkeaa puutavaraa myöskään, ajattele niitä paperiputkia, joihin aiot valaa, kaikki liittyy siihen, ettei maata pääse betoniin ja että saa siistin yläosan.
Klikkaa tästä vastataksesi