2 855 lukukertaa ·
4 vastausta
3k lukukertaa
4 vastausta
Kiinnitä kantopalkki mexitiileen
Hei! Olen asentamassa kantolinjaa terassin katolle pyöreään mexitiileen. Olen katsonut useita videoita ja googlannut erilaisia ratkaisuja. Paras ratkaisu, jonka olen keksinyt, on mitata missä palkit sijaitsevat, sitten leikata/hakata yksi tiili pois, kiinnittää etäisyys palaan ja sitten ruuvata kantolinja siihen, mutta mitä tulisi käyttää etäisyyspalana? Onko joku tehnyt jotain samanlaista aiemmin? Kiitollinen kaikista vastauksista ja ideoista. Terveisin.
Hei!J49l sanoi:
Hei! Minun on tarkoitus asentaa kantava palkki terassin katolle pyöristettyyn mexitegeliin. Olen katsonut useita videoita ja googlannut eri ratkaisuja. Paras ratkaisu, johon olen päätynyt, on mitata, missä palkit ovat, sitten sahata/työstää tiiliä pois, kiinnittää etäisyysmittari palkkiin ja kiinnittää kantava palkki siihen, mutta mitä käyttää etäisyytenä? Onko joku tehnyt jotain vastaavaa aikaisemmin? Kiitollinen kaikista vastauksista ja tiedoista. Ystävällisin terveisin.
Miten kävi, olen itse saman haasteen edessä. Pitäisikö minun asettaa kantava palkki tiilen saumoihin vai asettaa pylväät pitkin seinää…
Mietin, kuinka paljon kuormaa todella jakautuisi kullekin kiinnityspisteelle. Kun minulla oli kantava puu yhdellä puolella ja tolpat toisella puolella, päädyin mittaamaan ulkoseinän runkorakenteen koolit, porasin noin 8 mm reiät sauman läpi ja sitten ruuvasin ruuvit, jotka oli mitoitettu kantava puu + mexitegel + ilmarako + kooli (luulen, että ne oli 6x280mm puuruuvit). Ja vedin sen kantavan puun läpi ulkoseinän kooliin. Se on nyt kestänyt kokonaisen talven täysin ilman ongelmia. (Rakensin kuistia muovikatolla).Falken123 sanoi:
Jäsen
· Sverige
· 5 652 viestiä
En ole täysin mukana TS:n ensimmäisessä viestissä. Mutta yleisemmin, on huono idea kiinnittää kantava palkki tiileen, joka on yleensä vain julkisivu, eikä siinä ole kantavuutta. Paljon parempi/yksinkertaisempi on laittaa pilariperustukset, jolloin terassi on täysin irti talosta.
Kyllä, tämä on selvästi suositeltavaa. Minun rakennusprojektissani tämä ei kuitenkaan valitettavasti ollut mahdollista, mutta päädyin myös siihen, että olisin tehnyt niin, jos olisin voinut.H Harald Blåtumme sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Fästa bärlina i hus eller inte?
Altan & Uteplats -
Kiinnittää kannatinpuu rappauksen päälle vai rappauksen sisäpuolelle?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Kiinnittääkö kisko/palkki seinään pergolaa varten?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Fästa bärlina till altan i fasaden
Grund & Markarbeten -
Kan man fästa bärlina till trädäck direkt på krypgrunden
Utbyggnad och tillbyggnad