1 184 lukukertaa ·
3 vastausta
1k lukukertaa
3 vastausta
Kiinnitä höylätty lankku sinibetonikehyksen sisään
Hei
Olen purkanut seinän, joka oli keittiöni ja olohuoneeni välillä, ja nyt minun täytyy rakentaa ovenkarmi reiän ympärille.
Seinä koostuu 70 mm:n sinibetoni- ja on hyvin herkkä, kuten kaikki tietävät.
Minun täytyy kiinnittää höylätty 95x21, joka tulee leikatun pinnan vastaiseksi, ja sitten laittaa listat sen ympärille.
Samanaikaisesti aion upottaa kytkentärasiat tähän rakenteeseen käsitelläkseni seinässä aiemmin ollutta sähköä. Tämä höylätty lauta on siten asetettava jonkin matkan päähän betonireunasta, jotta se mahtuu rasioihin ja putkivetoihin.
Nyt etsin hyvää tapaa kiinnittää nämä höylätyt laudat ja saada ne samanaikaisesti suoraan, sillä leikkaus ei ole aivan suorassa.
Voisiko karmiruuvi toimia? Miten saan nämä turvallisesti kiinni sinibetoniin?
Liitän kuvan seinästä: http://forumbilder.se/CEK2C/2013-06-22-19-55-36
kiitos etukäteen
Olen purkanut seinän, joka oli keittiöni ja olohuoneeni välillä, ja nyt minun täytyy rakentaa ovenkarmi reiän ympärille.
Seinä koostuu 70 mm:n sinibetoni- ja on hyvin herkkä, kuten kaikki tietävät.
Minun täytyy kiinnittää höylätty 95x21, joka tulee leikatun pinnan vastaiseksi, ja sitten laittaa listat sen ympärille.
Samanaikaisesti aion upottaa kytkentärasiat tähän rakenteeseen käsitelläkseni seinässä aiemmin ollutta sähköä. Tämä höylätty lauta on siten asetettava jonkin matkan päähän betonireunasta, jotta se mahtuu rasioihin ja putkivetoihin.
Nyt etsin hyvää tapaa kiinnittää nämä höylätyt laudat ja saada ne samanaikaisesti suoraan, sillä leikkaus ei ole aivan suorassa.
Voisiko karmiruuvi toimia? Miten saan nämä turvallisesti kiinni sinibetoniin?
Liitän kuvan seinästä: http://forumbilder.se/CEK2C/2013-06-22-19-55-36
kiitos etukäteen
Ottaisin 45x70 tai 21x70, jos se sopii paremmin, ja sitten liimaisin ja kiinnittäisin/tappaisin tämän (fasadplugg sopivassa koossa). Tähän lautaan ruuvaat sitten välikkeet, jotta kotelot mahtuvat + että näkyvä reunus ruuvataan tähän.
Miten aiot sitten peittää seinän? Kipsilevy koko pinnalle?
Miten aiot sitten peittää seinän? Kipsilevy koko pinnalle?
Tätä ratkaisua olen miettinyt ja se vaikuttaa hyvältä, mutta pelkään, että fasadplugg saattaa haljeta seinän, mutta ehkä se kestää?
En aio peittää seinää vaan sen tulee olla avoin ja käytän foder peittämään aukon höylätyn laudan ja seinän välillä.
En aio peittää seinää vaan sen tulee olla avoin ja käytän foder peittämään aukon höylätyn laudan ja seinän välillä.
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi