8 849 lukukertaa ·
12 vastausta
9k lukukertaa
12 vastausta
Kiillottaa puuta
Hei,
Olen remontoimassa vanhaa seinää kotona. Se on aiemmin rapattu, mutta nyt se on paljas ja koostuu vain vahvoista puupalkeista.
Palkit ovat hyvin epätasaisia, joten olen liimannut kaksi rinnakkaista tasauslistaa. Haluan rapata seinän ja sen jälkeen asentaa puulevyn sekä kipsilevyn eteen.
Seinä on liian epätasainen puulevyn asentamiseksi suoraan, joten ajattelin, että paras ratkaisu on tasoittaa se ensin rappauksella tai vastaavalla.
Kysymyksiä:
* Onko rappaus paras ratkaisu?
* Minkä tyyppistä rappausta tulisi käyttää?
* Tarvitsenko ensin rappausverkon?
Kiitos etukäteen!
Yst. terv.
/Anders
Olen remontoimassa vanhaa seinää kotona. Se on aiemmin rapattu, mutta nyt se on paljas ja koostuu vain vahvoista puupalkeista.
Palkit ovat hyvin epätasaisia, joten olen liimannut kaksi rinnakkaista tasauslistaa. Haluan rapata seinän ja sen jälkeen asentaa puulevyn sekä kipsilevyn eteen.
Seinä on liian epätasainen puulevyn asentamiseksi suoraan, joten ajattelin, että paras ratkaisu on tasoittaa se ensin rappauksella tai vastaavalla.
Kysymyksiä:
* Onko rappaus paras ratkaisu?
* Minkä tyyppistä rappausta tulisi käyttää?
* Tarvitsenko ensin rappausverkon?
Kiitos etukäteen!
Yst. terv.
/Anders
Olin asentanut naulalevyt ja tasoittanut ne, ja kiinnittänyt levy neihin.
Mutta jos haluat mielelläsi rappata, sinun täytyy olla verkko, pohjustaa B-laastilla ja sitten rapata C:llä.
Mutta jos haluat mielelläsi rappata, sinun täytyy olla verkko, pohjustaa B-laastilla ja sitten rapata C:llä.
Hei,
Joudun tarkentamaan hieman
Normaalisti olisin tietenkin rakentanut kuten tavallisesti, mutta tässä tapauksessa se ei ole mahdollista...
Olen riippuvainen tietystä etäisyydestä. Rinnakkaiset "koolaukset" ovat 1,5 cm paksuja eikä niiden voi olla paksumpia. Ne ovat juuri sopivalla etäisyydellä (+puulevy+kipsilevy) toisella puolella olevaan seinään.
Näiden "koolausten" välillä kulkee takana olevia puupalkkeja sikin sokin. Eroa on 5 cm ja 0,5 cm välillä suunnitellusta "tasolaadusta".
Syy, miksi haluan tasoittaa (tai täyttää jollain muulla), on se, että haluan tukea levyille.
Yst.terv.
/Anders
Joudun tarkentamaan hieman
Normaalisti olisin tietenkin rakentanut kuten tavallisesti, mutta tässä tapauksessa se ei ole mahdollista...
Olen riippuvainen tietystä etäisyydestä. Rinnakkaiset "koolaukset" ovat 1,5 cm paksuja eikä niiden voi olla paksumpia. Ne ovat juuri sopivalla etäisyydellä (+puulevy+kipsilevy) toisella puolella olevaan seinään.
Näiden "koolausten" välillä kulkee takana olevia puupalkkeja sikin sokin. Eroa on 5 cm ja 0,5 cm välillä suunnitellusta "tasolaadusta".
Syy, miksi haluan tasoittaa (tai täyttää jollain muulla), on se, että haluan tukea levyille.
Yst.terv.
/Anders
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 047 viestiä
Voit säätää niin epätasaisesti kuin haluat. Laita klossi väliin tai sahaa pistosahalla. OSB tai vaneri ja ruuvaa suoraan lankkuseinään.
Protte
Protte
Tarkalleen. Se on hieman työlästä saada se suoraksi, joten pitkä vesivaaka ja hyvä suorakulma ovat välttämättömiä. Mutta sisätilojen tasoittaminen on todella vaikeaa, jos ei ole erittäin taitava. Ja miten aiot kiinnittää puulevyn rappaukseen, liimata?prototypen sanoi:
Ehkä minun pitäisi kokeilla hieman palapelien tekemistä laudoilla...
Ajatukseni oli kiinnittää OSB-levyt rappausta vasten. Rappaus toimisi alustana OSB-levyille. Itse ruuvi kiinnittyy rappauksen takana oleviin puupalkkeihin.
Ajatukseni oli kiinnittää OSB-levyt rappausta vasten. Rappaus toimisi alustana OSB-levyille. Itse ruuvi kiinnittyy rappauksen takana oleviin puupalkkeihin.
Taloni, joka rakennettiin vuonna 1907, on epätasainen kaikilta suunnilta, koska sen perustuksen alla on kanto nurkassa. Osa siitä olen suoristanut kunnostusten ja remonttien yhteydessä. On olemassa melko yksinkertainen tekniikka, jolla seinät voidaan "mallintaa" ja sahata rungot muotoonsa niin, että seinät ovat suorat. Tarvitset vain hyvän pistosahan ja tavalliset 45 mm rimat (sekä vatupassin ja pitkän suoristuslevyn/suoran laudan). Kuten mainitsin, se vaatii jonkin verran puuhaa, jotta se olisi täysin tasainen, mutta todennäköisesti helpompaa kuin yrittää tasoittaa/kitata seinä tasaiseksi...
Kiinnostaako sinua kuvaus, niin hihkaise, niin yritän selittää. Tekstiä tulee todennäköisesti aika paljon, joten en jaksa kirjoittaa "turhaan"....
Kiinnostaako sinua kuvaus, niin hihkaise, niin yritän selittää. Tekstiä tulee todennäköisesti aika paljon, joten en jaksa kirjoittaa "turhaan"....
Toiminnallisesti voidaan yksinkertaisesti sanoa, että ne ovat eri kovuusasteita laskevassa järjestyksessä B, C, Kalk, Ler. Tämä tarkoittaa myös sitä, että ne "taipuvat" eri tavalla ilman halkeilua päinvastaisessa järjestyksessä, eli Ler-laasti taipuu eniten ilman halkeamia. Ja kuten tiedetään, puu liikkuu koko ajan, ja Ler-laasti voi seurata liikettä paremmin ilman halkeilua verrattuna kovempiin laasteihin.andersw sanoi:
Ehkä tämä ei ole lainkaan sitä, mitä ajattelit, mutta kirjoitan silti. Meillä oli ongelmia hyvin epätasaisilla seinillä, joten laitoimme OSB-levyn ja sitten kipsilevyt ja käytimme näissä kipsilaastia.
Hyvin helppo työstää! Kuitenkin, siitä irtoaa, joten se täytyy maalata.
Laitoin paperinauhan levyjen väliin (kuulin, että se tekisi siitä vakaamman) eikä meillä ole yhtään halkeamaa. Yhteensä meillä on noin 110 m2 kipsilaastipintaa.
Hyvin helppo työstää! Kuitenkin, siitä irtoaa, joten se täytyy maalata.
Laitoin paperinauhan levyjen väliin (kuulin, että se tekisi siitä vakaamman) eikä meillä ole yhtään halkeamaa. Yhteensä meillä on noin 110 m2 kipsilaastipintaa.
Klikkaa tästä vastataksesi
