Hei kaikille!

Tarvitsen vinkkejä jostain kaupasta, joka myy isomman mallisia ruuvitappeja. Se on siis ruuvi, jossa on M-kierre toisessa päässä ja puukierre toisessa päässä. Tarvitsen melko suuria ruuveja, M12*200 ja niiden on oltava galvanoituja.
Joten, jos joku tietää jonkun hyvän paikan, mistä ostaa, otan kiitollisena vastaan vinkkejä!
Kiitos etukäteen!

Epäilen, että on olemassa niin suuria. Jos sinulla on käytettävissä rondelli ja hitsauslaite, suosittelen ostamaan Franskskruv ja kierteistanko, leikkaamaan ne sopivan pituisiksi ja hitsaamaan yhteen.

Jos seinässä/lattiassa/katossa on kiviainesta, voit käyttää ankkurimassaa ja kierretankoa sen sijaan. M10*120 on suurin, jonka olen valitettavasti nähnyt rakennuskaupassa.

Kiitos kaikista vinkeistä!

Selvennykseksi, kyseessä on ranskalainen parveke galvanoidusta teräksestä, joka kiinnitetään hirsirunkoon. Seinän rakenne, ulkoa sisään päin: paneeli 22, naulausrimat 34, eristys 70 ja sitten hirsi. Siksi tarvitsen niin pitkiä ja paksuja kiiloja.
Alun perin suunnitelma oli käyttää ranskalaisia ruuveja kiinnitykseen, mutta johtuen huolimattomasta (lue: täysin järjettömästä!) kiinnitysreikien sijainnista parvekkeessa, ei voida käyttää pidempiä ranskalaisia ruuveja kuin noin 140 mm.
Näyttää siltä, että teen kuten Vojma ehdottaa, valmistan ruuvit itse. Niistä tulee kalliita ruuveja......

Se ei toimi läpimenevällä gängstångilla vai "aiheuttaako se ongelmia" sisäpuolella?

Alfredo: Ei valitettavasti se ei käy, sahauspuu on näkyvissä sisäpuolella, joten se voi näyttää vähän hullulta : )
Mietin miten se toimisi kierrevarren + sopivan kiinnitysmassan kanssa, siis kuten kiviasennus mutta sahapuuhun.
Ongelma on, että se on juuri pieni parveke, joten ei halua ottaa riskejä asennuksen kanssa.....

Nyt spekuloin hieman, koska minulla ei ole aavistustakaan standardista/viimeistelystä/kunnosta sisäpuolellasi. Mahdollisesti voisit upottaa lyöntimutterin sisäpuolelta ja tulkita sen samankaltaisella materiaalilla kuin hirsirunkosi. Se voi olla kaikkea täysin OK:sta täysin hyväksymättömään riippuen siitä, miltä muu näyttää ja mitkä ovat vaatimukset...

Alfredo: Ei huono idea! Se on maalattua hirttä, melko "karkea" toteutus, joten se voi kyllä toimia!

Toinen idea. Ei ole tietoa, onko olemassa jotain samanlaista kuin betoniekspondaarit, mutta puulle. Näen mielessäni jonkinlaisen "möykyn", joka avautuu vahvoiksi hakasiksi, kun kiristetään kierrepuikkoa. Ei kuitenkaan ole aavistustakaan, onko jotain tällaista olemassa....

Corre, olen ikuisesti kiitollinen sinulle!
Mikä valikoima! Tekisi mieli tilata kuormalava täynnä "hyvä olla" sekalaista pulttia ja ruuvia :)

Olen mieluummin käyttänyt läpimenevää kierrettä, huomattavasti vahvempi. Käytä reikäsahaa sisäpuolelta sopivaan syvyyteen, murra "kansi" ruuvimeisselillä, poraa reikä ja laita kierteeseen iso prikka ja mutteri. Sitten vain sovitat "kannen" niin, että se sopii, ja kiinnität sen sopivalla liimalla.

Tiofingers-Perra Tiofingers-Perra sanoi:
Hei kaikille!

Tarvitsen vinkkejä kaupasta, joka myy suurempia ruuvitappeja. Eli kyseessä on ruuvi, jossa on M-kierre toisessa päässä ja puukierre toisessa päässä. Tarvitsen melko suuria ruuveja, M12*200, ja niiden tulee olla sinkittyjä.
Jos joku tietää jonkun hyvän paikan, josta ostaa, olen kiitollinen vinkeistä!
Kiitos etukäteen!
Käännä katse https://www.walraven.com/se/, heillä on ruuvitappeja jopa M12 / 200mm.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.