Onko kenelläkään kokemusta voiko betoniruuvin kiertää suoraan tiilikiveen ilman tulppaa? Eli vain porata ja ruuvata, vai onko riski, että se halkeaa silloin?

Minulla on nämä ruuvit ja haluan kiinnittää pylväskiinnikkeet laatoilla suoraan tiilikiven päälle. Joka muuten on Benders Labyrint Maxi, 35x21x14.

Pahvilaatikko, jossa on hopeanvärisiä betoniruuvia. Laatikossa lukee "Betongskruv Wafer", koko 7.5x75 mm, noin 100 kpl.

Jos tiili on betonista eikä ontto, kiinnittyvät betoniruuvit yleensä hyvin ilman tulppaa. Sitten en tiedä, mitä suositellaan valitsemasi kanssa.

Rickard.
Kokeilin pienemmällä betoniruuvilla ulkonäöltään samankaltaisessa kivessä, luulen että se oli 5,5 mm pora ja se piti todella hyvin, kuinka se kestää pitkällä aikavälillä, sitä en tietenkään tiedä.

B larry78 sanoi:
Jos muuraustiilet ovat betonia ja eivät ole onttoja, betoniruuvit yleensä kiinnittyvät hyvin ilman tulppia. En tiedä, mikä suositellaan valitsemassasi tapauksessa.
Ruuvi on suunniteltu kiinnitettäväksi ilman tulppaa. Eniten huolettaa, että kivi halkeilee...

Rickard. Rickard.ag sanoi:
Kokeilin pienemmällä betoniruuvilla ulkonäöltään samanlaiseen kiveen, luulen että 5.5mm poranterä oli käytössä, ja se piti todella hyvin, pitkäaikasesta kestävyydestä en tietenkään tiedä.
Okei, mutta se ei ainakaan haljennut kun kiinnittäessäsi. Nämä pitäisi porata 6mm ennen... toivotaan että toimii! :oops:

Rickard.
Voisi sanoa, että on erittäin pieni riski murtumiseen, koska betoniruuvi on lempeä betonia kohtaan verrattuna melkein kaikkiin muihin kiinnityksiin, jotka käyttävät painetta pysyäkseen paikallaan.

Pysy vain hyvän matkan päässä reunoista.

• Tykkään
C.Lundin ja 1 muu
  • Laddar…
Kuulostaa hyvältä. Kiitos!

Se on varmaankin poraus, joka on pahinta, sanoisin lähellä reunoja.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.