Olen muurannut käsipellin ympärille kotona ja olen nyt päässyt itse rappauksen vaiheeseen. Kävin Beijerillä tässä taannoin "kysyäkseni joltain joka tietää

" rappausvalinnasta. Insertin yläpuolelle olen asettanut kantavan levyn, jonka päälle muurattu kevytsoraharkkoja painon vähentämiseksi. Kysyin Beijeriltä, minkä tyyppistä rappausta tulisi käyttää, kun insertin yläpuolella tulee olemaan melko lämmin ja siten ensimmäisellä kevytsoraharkkokerroksella. He suosittelivat, soitettuaan ja kysyttyään joltakin "rappausammattilaiselta", kipsirappausta. Mutta luin nyt täältä foorumilta, että pieniä halkeamia on ilmestynyt niille, jotka ovat käyttäneet kipsirappausta insertin yläpuolella. Itse ajattelin ensin käyttää rappauslaastia-c, mutta Beijerillä neuvottiin välttämään sitä. Asiaan kuuluu, että olen sekoittanut hieman materiaaleja muurausvaiheessa.
sokkeli-leca
insersion ympärys-tiilet, jota seuraa enemmän leca
insersion yläpuolella-kevytsoraharkko
joten kysymys kuuluu….mitä tyyppistä rappausta te suosittelette siellä ulkona? Pitäisikö minun ottaa riski kipsirappauksen kanssa, vai toimiiko se, että pohjustan ja sitten rappaan c-laastilla koko pakettiin?
Kiitollinen vastauksista