Hei!

Tänään kohtasin odottamattoman ongelman, kun olin asentamassa uutta autotallin oveani.

moottorin kisko on liian pitkä ja osuu kattopalkkiin. Tämä tarkoittaa, että minun täytyy sahata palkkiin noin 10 cm ylös ja leveys on enimmillään 25 cm, jotta saan kiskon luotisuoraan. Ja kysymys kuuluukin. Voinko keventää palkkia jollain teräsprofiililla tai pienemmällä palkilla, jolla leventäisin palkkia saadakseni takaisin sen lujuuden?

vähän mittoja.

autotallin leveys 3050
poikittainen palkki 195x45
pitkittäiset palkit 145x45 x 6 kpl keskeltä keskelle 550
tolpat 120x45 keskeltä keskelle 600

ensimmäinen poikittainen palkki (195x45) on 3000 autotallin ovesta. Sitten on 2400 seuraavaan ja 2400 viimeiseen.

pitkittäiset palkit (145x45) menevät päällekkäin 1800 mm

ilmastovyöhyke 3

luulen, että sain mukaan kaiken olennaisen.

kiitos etukäteen.

• Garasiovet, kattopalkit ja moottorin kiskot, joiden pituus aiheuttaa ongelmia asennuksessa kattoa tukevan palkin kanssa.
  • Punaisella ympyröity puurakenne ja sen alla oleva metallikisko autotallin katossa, kisko liian pitkä ja osuu palkkiin.
Voi olla hyvä idea ostaa pidempi kisko porttiin. Tietysti se maksaa jonkin verran, mutta se voi olla sen arvoista. Eihän siitä haittaa ole, jos se on hieman liian pitkä, säädät kuitenkin päätyasennon asennuksen yhteydessä.

Moottorikiskon ei tarvitse olla vaakasuorassa. Jos alennat sitä takareunassa niin paljon, että se juuri ja juuri menee vapaasti (ajattelen muutaman cm marginaalia) avoimen portin alta, kuinka paljon sinun täytyy ottaa pois palkista silloin?

G Guson sanoi:
Moottorikisko ei tarvitse olla vaakasuorassa. Jos lasket sen takareunan juuri sen verran, että se vapaasti kulkee (ajattelen muutaman cm rakoa) avoimen portin alta, kuinka paljon sinun tarvitsee poistaa palkista silloin?
se ei valitettavasti kulje vapaasti nyt ja se on asennettu niin alas kuin mahdollista autotallin oven edessä.

Kuten kisko on kuvassa, voiko se kulkea palkin alta?

Kyllä, se voi ohittaa, mutta se ei voi jäädä niin, koska se osuu autotallin oveen. Mutta olen ratkaissut ongelman asettamalla uuden palkin tolpan taakse, joten olen voinut poistaa sen, joka näkyy kuvassa.

OK, sitten se on siis ratkaistu. Mutta ihmettelen, mikä kolahtaa? Kisko sijaitsee profiililla, joka on sidoskiskojen päällä. Minun keskikiskoni sijaitsee noin 4 cm sidoskiskojen yläreunan yläpuolella ja portti ei ulotu merkittävästi sidoskiskojen yläpuolelle.

Se, mitä kuvasta ei näy, on että se kallistuu jyrkästi alaspäin, joten se on sivukaiteiden korkeimman kohdan alapuolella.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.