Mietin, kuinka kauan lätt handspackel säilyy? Onko sillä jokin viimeinen käyttöpäivä?
 
Yleensä lukee purkissa, ainakin suurissa sankoissa. Minun avattu sanko oli homehtunut talven aikana, joten piti ostaa uusi....
 
Mikael_L
ByggaNytt sanoi:
Yleensä lukee purkissa, ainakin isoissa ämpäreissä. Minun avatun ämpärini oli homehtunut talven aikana, joten jouduin ostamaan uuden....
Pitäisi ehkä sekoittaa joku ruokalusikallinen/teelusikallinen, boracol ämpäriin ennen kuin laittaa sen syrjään ...
Totta kai, sitten varmaan pitäisi pakkeloida kokomaskin kanssa jälkikäteen ... ;)
 
minulla on ollut joku ämpäri, joka on säilynyt pitkään, tullut vähän "sitkeämmäksi" mutta sitten lisännyt vähän vettä saadakseni oikean koostumuksen takaisin:o Tämä oli joku kipsispackelin tyyppi ja en tiedä pitäisikö niin tehdä, mutta se toimi hienosti!
 
Luulen, että olen lukenut jostain 1 vuotta. Olen kuitenkin käyttänyt sitä pidempään.
 
laita "gladpack" ämpärillisen tasoitteen pinnalle, jos sen pitää seistä kuukausia, jotta tasoite pysyy paremmin, sileytä vain pinta ja laita päälle "gladpack".
Homehtunut tai kuivunut on yleensä sääntöni, kun se pitää heittää pois, purkin päivämääristä en välitä.
 
Pienellä riskillä ennätys vanhasta ketjusta, mutta tyhmää avata uutta.

Aion tasoittaa pienemmän seinän, noin 5 neliömetriä. Minulla oli ämpäri tasoitetta jäljellä autotallissa silloin kun se rakennettiin. Avattuani sen huomasin, että pinnalla oli kerrostumaa, kuten kaikilla maaleilla kun ne ovat seisseet jonkin aikaa. Käytin tasoituslasta ja sekoitin.

Tasoite vaikuttaa hyvältä koostumukseltaan ja käyttäytyy kuin mikä tahansa tasoite. Se on kuitenkin noin 5 vuotta vanha.

Jos se näyttää hyvältä ja tuntuu hyvältä, onko riskiä että jotain menee pieleen? Voiko tasoite vanhentua muulla tavalla?

Ämpäri on ollut autotallissa, noin 8-12 astetta ympäri vuoden.

Terveisin
 
P
Jos se on 5 vuotta vanha niin en olisi käyttänyt sitä, sillä kitti ei maksa niin paljon ja jos epäonnistut esim. se ei kuivu niin on melko paljon työtä palauttaa se..
 
Käytin vanhaa spackelia kerran, mutta en enää... Se kuivui ja sai paljon halkeamia, vaikka se tuntui hyvältä kun levitin sitä.
 
Olette vakuuttaneet minut, tasoite saa matkustaa kaatopaikalle ja ostan uuden! 👍

Kiitos nopeista vastauksista!
 
  • Tykkään
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.