2 922 lukukertaa ·
3 vastausta
3k lukukertaa
3 vastausta
Kestääkö palkki?
Rakensin autotallini uuden katon.
Uusi katto näyttää tältä.
Se on yhteensä noin 10 metriä pitkä ja 4,4 metriä leveä.
Asensin 4,4 metrin palkin poikittain 6 metrin päähän, joten se jakoi pituuden 6 metriin ja 4 metriin.
Sitten 190 mm palkit (7 kpl) roikkuvat tässä poikittaispalkissa.
Raakapontti 22 mm. Kattokaltevuus 3 astetta.
Eristetty, harva paneeli ja sitten kattokipsi.
Joten kysymykseni, rakentamani palkki on 3 kpl 220x45 mm ja 4,4 metriä pitkä, jotka liimasin yhteen. Sekä kiristin pulttien avulla.
Mutta nyt mietin, kestääkö tämä poikittaispalkki painoja?
Ne ovat tavallisia 220x45 lautoja.
Kiitos etukäteen
Uusi katto näyttää tältä.
Se on yhteensä noin 10 metriä pitkä ja 4,4 metriä leveä.
Asensin 4,4 metrin palkin poikittain 6 metrin päähän, joten se jakoi pituuden 6 metriin ja 4 metriin.
Sitten 190 mm palkit (7 kpl) roikkuvat tässä poikittaispalkissa.
Raakapontti 22 mm. Kattokaltevuus 3 astetta.
Eristetty, harva paneeli ja sitten kattokipsi.
Joten kysymykseni, rakentamani palkki on 3 kpl 220x45 mm ja 4,4 metriä pitkä, jotka liimasin yhteen. Sekä kiristin pulttien avulla.
Mutta nyt mietin, kestääkö tämä poikittaispalkki painoja?
Ne ovat tavallisia 220x45 lautoja.
Kiitos etukäteen
Viimeksi muokattu:
Kun lasken sen, tarvitaan 140*270 liimapuu, hyötyaste 92%. Tämä lumivyöhyke 2:lla eikä eristystä tai aluskattoa.
Sinulla on 135*220, joten olet lähellä, mutta alakanttiin. Lumivyöhyke 2 tarkoittaa, että se kestää oman painon + 200 kg/neliömetri lumikuormitusta. Märkä lumi voi painaa jopa 400 kg/neliömetri, joten kun lunta tulee puoli metriä, sinun on yksinkertaisesti lapattava katto.
Sinulla on 135*220, joten olet lähellä, mutta alakanttiin. Lumivyöhyke 2 tarkoittaa, että se kestää oman painon + 200 kg/neliömetri lumikuormitusta. Märkä lumi voi painaa jopa 400 kg/neliömetri, joten kun lunta tulee puoli metriä, sinun on yksinkertaisesti lapattava katto.
Olen tarkistanut ja mitannut vähän. Se on pidempi kuin 4,4 pikemminkin 4,9 metriä... Ymmärrän, että minun on vahvistettava teräspalkilla. Korkeutta on hyvin, kuten nyt on, ja haluan olla varma.huggan sanoi:Kun lasken sitä, tarvitaan 140*270 liimapalkki, hyödyntämisaste 92%. Tämä lumivyöhykkeellä 2 ilman eristystä tai alakattoa.
Sinulla on 135*220 joten olet lähellä mutta alakanttiin. Lumivyöhyke 2 tarkoittaa, että se kestää omapainon + 200 kg/neliömetri lumikuormitusta. Märkä lumi voi painaa jopa 400 kg/neliömetri, joten kun lunta alkaa olla puoli metriä, sinun on yksinkertaisesti lapioitava katto.
Joten miten laskea tällainen I-palkki? Mitä minun pitäisi kysyä teräskaupasta?
Käytät tätä kaavaa siirtymän laskemiseen 5*Q*L^3/384*E*I. Siirtymä ei saa olla enemmän kuin L/400.
Q on jakautunut kuormitus Newtonissa
L on jänneväli
E on 210 000 teräkselle
I on arvo, joka riippuu siitä, millaista palkkia käytetään ja minkä kokoista
Q on jakautunut kuormitus Newtonissa
L on jänneväli
E on 210 000 teräkselle
I on arvo, joka riippuu siitä, millaista palkkia käytetään ja minkä kokoista
Klikkaa tästä vastataksesi