Hei!
Haluan rakentaa terassin 5x3 ja minulla on liukuovet, jotka ovat 5 metriä.
Täytyykö minun jakaa osio laittaakseni pylvään väliin, vai voinko rakentaa vain kahdella pylväällä?
Joten pylväiden väliin jää 5 metriä?

Liimapuupalkilla sinun pitäisi voida pitää 5 m välimatka pylväiden välillä, katso Svenskt trä's dimensioneringsbtabell nähdäksesi kuinka karkea palkki tarvitset

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Majid Hasun
  • Laddar…
Riippuu täysin siitä, miten aiot rakentaa rungon ja millainen katto siihen tulee. On olemassa liimapuupalkkeja, jotka kestävät yli 10 metriä. Mutta todennäköisesti vastaus on, että kyllä, keskellä pitää olla tolppa, jos rungossa käytetään tavallisia koolauksia.

Liukuovien kanssa on erityisen tärkeää, että yläpuolella oleva palkki taipuu mahdollisimman vähän, koska muuten ovet pian kiilautuvat ylhäältä tulevan paineen vuoksi, eivätkä enää liiku. (Tiedän kokemuksesta, sillä aiempi omistaja rakensi minulle lasiterassin, joka rakennettiin vanhoista ratapölkyistä tehdyille "perustuksille", jotka on asetettu suoraan maahan. Ne ovat alkaneet lahota, jolloin koko lattia painuu hiljalleen alas ja vetää mukanaan rungon. Nykyään voin avata 1½ kuudesta liukuovi-osasta).

• Tykkään
Majid Hasun
  • Laddar…
kiitos vastauksesta. Se on kanavamuovikatto ja se rakennetaan olemassa olevalle terassille.
mikä palkin mitta jos minulla pitäisi olla yhden, joka on 5 metriä pitkä? ja mikä palkin mitta, jos jaan sen ja mieluusti mitat pilareille?
kiitos etukäteen

M Majid Hasun sanoi:
mikä palkin mitta jos haluan 5 metrin pituisen?
Katso taulukkoa

P padrecam sanoi:
[linkki]
Siellä voit rakentaa verantasi digitaalisesti vasemmalla olevassa kentässä
kiitos paljon

M Majid Hasun sanoi:
kiitos paljon
Rakenna lasitettu veranta, pidä hyvä mitoitusaste alle 90% pitää hyvin. Muuten otat ideasi ja viet sen paikalliseen rautakauppaan, niin he laskevat sen puolestasi. 😁

• Tykkään
Majid Hasun
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.