33 893 lukukertaa ·
28 vastausta
34k lukukertaa
28 vastausta
Kelpaako Byggmaxin puutavara?
Sivu 1 / 2
Hei,
Taloni vuodelta 1888 on rakennettu torpargrundille ja noin cc 1200 lattianpalkkien väliin.
Olen nyt purkanut lattian yhdessä huoneessa ja ajattelin asentaa ylimääräisiä palkeja vanhojen väliin, jotta saan cc 600.
Palkit ovat 3800 pitkiä. Toimiiko 45x220 Byggmaxista vai pitäisikö minun valita konstruktionsvirke?
Taloni vuodelta 1888 on rakennettu torpargrundille ja noin cc 1200 lattianpalkkien väliin.
Olen nyt purkanut lattian yhdessä huoneessa ja ajattelin asentaa ylimääräisiä palkeja vanhojen väliin, jotta saan cc 600.
Palkit ovat 3800 pitkiä. Toimiiko 45x220 Byggmaxista vai pitäisikö minun valita konstruktionsvirke?
Jäsen
· Halland
· 4 518 viestiä
Ei, se ei kelpaa. Jos menet Byggmaxiin ja tarkistat puupinoista, niin yleensä jossain säännössä on etiketti. Useimmiten kun tarkistan, siinä lukee, että puu on lajittelua VI (6) tai vastaavaa. Tätä kutsutaan muodollisesti rakentamiseen tarkoitetuksi puutavaraksi, eli sopii betonimuottien ja vastaavien tekemiseen. Ok, sisäseiniin autotallissa tai vastaavassa.
Ota yhteyttä paikalliseen saha-alueeseen ja kerro, mihin tarvitset puutavaraa. He sahaavat sinulle mielellään rakennusluokiteltua puutavaraa kohtuulliseen hintaan. Älä käytä Byggmaxin puutavaraa tähän tarkoitukseen.
Ota yhteyttä paikalliseen saha-alueeseen ja kerro, mihin tarvitset puutavaraa. He sahaavat sinulle mielellään rakennusluokiteltua puutavaraa kohtuulliseen hintaan. Älä käytä Byggmaxin puutavaraa tähän tarkoitukseen.
Olen ostanut koolauksia kattooni 45x70, joihin olemme asentaneet kipsilevyjä. Ne toimivat hyvin siihen tarkoitukseen. Kuitenkin puussa on joitain halkeamia ja osa on hieman kieroutuneita, joten pitää olla tarkkana, kun valitsee niitä lautatarhalla.
Byggmax kunniaan, heillä on puuta hyvään hintaan, mutta en käyttäisi sitä kattopalkkeihin.
Sinun tapauksessasi, kun sinulla on vanhempi talo, yritä hankkia purkupuu, vanhasta talosta.
Ne voivat olla 100 vuotta vanhoja ja niissä voi olla halkeamia, mutta ne kestävät suuria voimia.
Sinun tapauksessasi, kun sinulla on vanhempi talo, yritä hankkia purkupuu, vanhasta talosta.
Ne voivat olla 100 vuotta vanhoja ja niissä voi olla halkeamia, mutta ne kestävät suuria voimia.
Nyt olet kyllä ihan hakoteillä.Anders Nilsson sanoi:Ei, se ei kelpaa. Kun menet Byggmaxiin ja katsot puutavarasirtoja, niin yleensä jossakin säännössä on etiketti. Useimmiten kun tarkastan, lukee että puutavara on lajittelua VI (6) tai vastaavaa. Tätä kutsutaan yleensä muottipuutavaraksi, eli se käy betonimuottien ja vastaavien tekemiseen. Sopii sisäseinille autotalliin tai vastaavaan.
Ota yhteyttä paikalliseen sahaan ja kerro, mihin tarvitset puutavaraa. He sahaavat mielellään rakennusluokiteltua puutavaraa sinulle kohtuulliseen hintaan. Älä käytä Byggmaxin puutavaraa tähän tarkoitukseen.
Sahojen lajittelu luokkaan 1-7 (I-VII) ei liity kantavuuteen. Luokka 1 on oksaton ja luokat 6-7 ovat lähempänä muottipuutavaraa. Se on pelkästään puutavaran visuaalinen lajittelu, jossa etsitään "virheitä", kuten oksia, pihkataskuja, viisteitä, kaarevuuksia, sinistymiä, kieroutumista, sydänhalkeamia jne. Esimerkiksi viisteen koolla, joka on lyijykynän kärjen kokoinen, voi olla riittävä vaikutus puun luokituksen alentamiseksi, eikä se vaikuta kantavuuteen.
Tilannetta mutkistaa entisestään se, että useimmilla sahoilla on omat lajittelusäännöt, ja lisäksi asiakaskohtaisia lajittelusääntöjä on melko yleisesti... Ei siis ole varmaa, että laatu VI on sama Byggmaxilla kuin Beijersilla, vaikka puutavara tulisikin samalta sahalta.
Rakennusluokitellun puutavaran kohdalla jokainen lauta on mekaanisesti testattu kantavuuden suhteen. Tämä tehdään erityisessä koneessa sahauksen jälkeen. On vaikea uskoa, että paikallinen saha kykenisi tekemään luokitusta, koska näitä koneita on melko harvassa.
Luokittelemattoman puun katsotaan olevan K12
Byggmaxin puutavaran laatu vaihtelee tietenkin eri puolilla maata, koska se tulee eri sahoilta.
Jos Byggmaxin puutavarasta pitää jotain negatiivista sanoa, niin ehkä että henkilökunnalla on yleensä vaikeuksia lajitella myyntikelvotonta puutavaraa eivätkä he tee sitä kunnolla, ja asiakkaan on tarkistettava jokainen laudankappale, jonka poimii puutavarapinosta. Valitettavasti minulla on samanlainen kokemus myös "hienosta rakennustarvikeliikkeestä" >
Viime kerralla, kun aioin ostaa lankkuja Byggmaxista, lähdin sieltä tyhjin käsin, koska "minun pinoni" oli jo käyty läpi ja jäljellä oli vain kaarevia kappaleita.
Jos tarvitsee suuremman määrän, voi olla järkevää tarkistaa lähimmältä sahalta. Usein on pieniä pakkauksia hieman erikoisemmissa pituuksissa, jotka voivat olla "hyllylämmittäjiä"
Edit:
En epäröisi käyttää Byggmaxin puutavaraa siihen, mitä viestiketjun aloittaja kysyy, edellyttäen että pinossa on hienoja kappaleita. Todennäköisyys löytää hienoja kappaleita on suuri, koska karkeammat mitat yleensä säilyttävät paremman laadun kuin ohut puutavara
Ubbe pyöräilee ulkona. K24 puutavara EI ole mekaanisesti testattu tikku tikulta.
Tarkistetaan manuaalisesti tai koneellisesti kuinka monta prosenttia koko leveydestä metriä kohden on oksia, oksien tyyppi jne.
Normaali puutavara ei ole lainkaan luokiteltu K12:ksi. Kun tarvitaan K12, riittää todistus, jokaista lautaa ei leimata.
Eräs tuttavani on lisensioitu leimaamaan K-puutavaraa, joten olen melko perillä asiasta, mutta voin kysyä ystävältäni tarvittaessa.
Tarkistetaan manuaalisesti tai koneellisesti kuinka monta prosenttia koko leveydestä metriä kohden on oksia, oksien tyyppi jne.
Normaali puutavara ei ole lainkaan luokiteltu K12:ksi. Kun tarvitaan K12, riittää todistus, jokaista lautaa ei leimata.
Eräs tuttavani on lisensioitu leimaamaan K-puutavaraa, joten olen melko perillä asiasta, mutta voin kysyä ystävältäni tarvittaessa.
Olen käyttänyt byggmaxvirkeä välipohjassa, 45x220, ilman ongelmia neljän vuoden ajan. Valitsin paloja, joissa ei ollut suuria oksia jne. Oikein tai väärin, täällä näyttää toimivan ainakin.
Mielestäni alkuperäistä kysymystä pitäisi muuttaa. Byggmaxin virke ei ole huonompaa tai parempaa kuin mikään muu ei K-luokiteltu virke, jota voi yleisesti ostaa (kuten joku huomautti, eri Byggmax-myymälöiden välillä voi kuitenkin olla eroja). Kysymys koskee oikeastaan sitä, voiko jättää käyttämättä K-luokiteltua virkeä välipohjassa/kattotuoleissa?
Mielestäni alkuperäistä kysymystä pitäisi muuttaa. Byggmaxin virke ei ole huonompaa tai parempaa kuin mikään muu ei K-luokiteltu virke, jota voi yleisesti ostaa (kuten joku huomautti, eri Byggmax-myymälöiden välillä voi kuitenkin olla eroja). Kysymys koskee oikeastaan sitä, voiko jättää käyttämättä K-luokiteltua virkeä välipohjassa/kattotuoleissa?
En olekaan lainkaan perehtynyt tähän puutavaraan ja laatuun, mutta en ymmärrä, miksi olemassa olevan talon vahvistuksessa, joka on jo paikallaan, pitäisi pakosti käyttää rakennuspuutavaraa. Talon lattiapalkistoa ei ymmärtääkseni ole tarkoitus muuttaa, vaan vain lisätä hieman tukia väliin, jotta lattia olisi vakaampi, ja tämän ei mielestäni pitäisi vaatia korkealaatuisinta puutavaraa. Mutta ehkä olen jäänyt jostain aivan paitsi. Selitä tämä mielellään tavalla, jonka voin ymmärtää.
Kysy ystävältäsi vielä kerran, niin selvitämme tämänstyrman1 sanoi:Ubbe pyöräilee. K24 sahatavara EI ole mekaanisesti testattu keppi kerrallaan.
Tarkistetaan manuaalisesti tai koneellisesti, kuinka monta prosenttia kokonaisleveyden metriä kohti on oksaa. oksan tyyppi jne.
Tavallinen sahatavara ei ole ollenkaan luokiteltu K12:ksi. Kun tarvitaan K12, riittää todistus, jokaista lautaa ei leimata.
Eräällä tuttavallani on lisenssi leimata K sahatavara, joten olen melko perehtynyt, mutta voin kysyä ystävältäni, jos tarvitsen.
Olisi äärimmäisen noloa, jos olen väärässä, koska väitin, että joku on pyöräilemässä :-[
Oksien laskeminen jne. on periaatteessa sama kuin tavallisessa sahatavaran laatulajittelussa.
Luinkin hieman aiheesta
On olemassa menetelmä määrittää visuaalisesti lujuus, mutta osumatarkkuus ei ole tietenkään 100 %, vaan noudattaa jonkinlaista normaalijakautumiskäyrää. Tämä tarkoittaa, että yhdessä K24-erässä on useita kappaleita, jotka eivät täytä K24-vaatimuksia... Ja tämä on otettava huomioon mitoituksessa.
Mekaanisessa testauksessa tulos on tarkempi.
On siis useita menetelmiä vaihtelevilla tuloksilla.
Lujuusluokilla ei kuitenkaan ole mitään tekemistä laatuluokkien kanssa, mutta voidaan todeta, että hienoimmat kappaleet todennäköisesti kuuluvat korkeimpaan luokkaan riippumatta siitä, onko kyseessä lujuus tai laatu
valitse vain hyviä paloja, se riittää hyvin, vaikka puu onkin leimattu k24, sen ei tarvitse välttämättä olla hyvää, heittää paljon työpaikalla pois, kun se on haljennut, oksainen jne., joten ei se ole niin tarkkaa sahoilla mitä olen huomannut.
Olen seisonut hänen vieressään, kun hän leimasi K24 puutavara ja minun olisi pitänyt huomata, jos se testattiin koneessa...
Hän selitti jonkin aikaa sitten, mitä vaaditaan leiman saamiseksi, mutta periaatteessa se oli vain oksien koko ja sijainti.
Hauskaa tietää on, että kaikki K24 leimat ovat henkilökohtaisia ja sidottuja yritykseen.
Voidaan siis nähdä, kuka on leimannut puutavaran, jos siihen tulee reklamaatio.
Hän selitti jonkin aikaa sitten, mitä vaaditaan leiman saamiseksi, mutta periaatteessa se oli vain oksien koko ja sijainti.
Hauskaa tietää on, että kaikki K24 leimat ovat henkilökohtaisia ja sidottuja yritykseen.
Voidaan siis nähdä, kuka on leimannut puutavaran, jos siihen tulee reklamaatio.
Hei, olen työskennellyt sahalla melko monta vuotta, joten tiedän, ettei ole niin suurta merkitystä mistä ostaa puutavaraa, rakentaamaxista tai paikallisesta rautakaupasta. Saat sen puutavaran, jonka valitset, jos sinulta puuttuu tietoa, saat roskaa, sellaista se elämä on!!!
Ostin terassilautoja byggmaxista, muutaman kuukauden kuluttua ne halkeilivat. Mursin roskan irti ja ostin klyvvara oikeasta lautatarhasta. Ei enää ikinä byggmaxia. Haluan myös lisätä, että heidän kipsinsä on vaikeakäyttöistä, ei luokiteltua sekä epämiellyttävän hajuista puolalaista eristettä. Saa sitä, mistä maksaa.
Byggmaxilla on kitsaskipsi, joka ei noudata mitään standardia (soita asiakaspalveluun, eivätkä he itsekään pidä sitä minään), sitten heillä on tavallinen standardikipsi, joka noudattaa samoja standardeja kuin Danogips ja Norgips. Sinä ostit vissiin kitsaskipsin....bo sanoi: