1 972 lukukertaa ·
5 vastausta
2k lukukertaa
5 vastausta
Kellariseinän menettely - suihku
Hei
Minulla on pesutupa kellarissa, jossa rappaus yhdellä seinällä (joka on ulkoseinä eli talon perustus) irtoaa joistakin kohdista. Olen aloittanut seinien laatoittamisen, mutta vasta yksi sisäseinä, joka oli vakaa ja kiinteä.
Vaikuttanut seinä on tarkoitus laatoittaa ja kulmassa tulee olemaan suihku.
Mitkä vaiheet minun pitäisi tehdä täällä?
Kosteussulku ulkoseinille kellarissa - sitä ei pidä asettaa vai kuinka?
Riittääkö, että koputan irtonaisen rappauksen pois ja sitten joko tasoitan tasoitteella tasaiseksi pinnaksi tai annan laattalaastin tasoittaa epätasaisuudet?
Ulkoseinät ovat muurattuja lohkoja ja talo on vuodelta -46.
Minulla on pesutupa kellarissa, jossa rappaus yhdellä seinällä (joka on ulkoseinä eli talon perustus) irtoaa joistakin kohdista. Olen aloittanut seinien laatoittamisen, mutta vasta yksi sisäseinä, joka oli vakaa ja kiinteä.
Vaikuttanut seinä on tarkoitus laatoittaa ja kulmassa tulee olemaan suihku.
Mitkä vaiheet minun pitäisi tehdä täällä?
Kosteussulku ulkoseinille kellarissa - sitä ei pidä asettaa vai kuinka?
Riittääkö, että koputan irtonaisen rappauksen pois ja sitten joko tasoitan tasoitteella tasaiseksi pinnaksi tai annan laattalaastin tasoittaa epätasaisuudet?
Ulkoseinät ovat muurattuja lohkoja ja talo on vuodelta -46.
Minun talossani on sama ikä. Sama ongelma ja kaakeloin koko pesutuvan. Irrotin kaikki irtoavat rappaukset. Pesin painepesurilla, pyörivä suutin. Korjasin kaikki kohdat, joissa rappaus oli poissa, rappauslaastilla ja sitten kaakeloin. On toiminut erittäin hyvin.M mazz sanoi:Hei On pesula kellarissa, missä rappaus yhdellä seinällä (joka on ulkoseinä eli talon perustus) irtoaa paikoittain. Olen aloittanut seinien kaakeloinnin, mutta vasta yhden sisäseinän, joka oli vakaa ja kiinteä. Vaikuttava seinä on kaakeloitava ja kulmaan tulee suihku. Mitä vaiheita minun pitäisi tehdä täällä? Kosteussulku ulkoseinille kellarissa - ei pitäisi laittaa vai kuinka? Riittääkö, että irrottaa irtoavan rappauksen ja sitten joko tasoittaa tasaiseksi pinnaksi tai antaa kaakeliliiman ratkaista epätasaisuudet? Ulkoseinät ovat muuratut lohkot ja talo on vuodelta -46.
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 48 249 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 48 249 viestiä
Mitä se voisi olla eristämättömässä kellarissa, jossa on betonilattia ja -seinä vanhassa talossa?M mgranbom sanoi:
Suihkukaappi on paholaisen keksintö ja pirun hankala pitää puhtaana.
Hei,M mazz sanoi:Hei
Minulla on kellarissa pesutupa, jossa yhdestä seinästä (joka on ulkoseinä eli talon perustus) rappaus irtoaa osittain. Olen aloittanut seinien laatoituksen, mutta vain yhden sisäseinän tähän mennessä, joka oli vakaa ja kiinteä.
Vaikuttava seinä on tarkoitus laatoittaa ja kulmassa on tarkoitus olla suihku.
Mitkä vaiheet minun pitäisi tehdä tässä?
Kosteussulku ulkoseiniä vastaan kellarissa - ei kai laiteta vai kuinka?
Riittääkö, että irrotan löysän rappauksen ja sitten joko tasoitan tasaiselle pinnalle tai annan laattojen kiinnityslaastin tasoittaa epätasaisuudet?
Ulkoseinät ovat muurattuja blokkeja ja talo on vuodelta -46.
Meillä oli samanlainen tilanne talossamme vuodelta -23.
Löysä rappaus ja betoni irrotettiin, seinä ja lattia korjattiin kalkkirappauksella ja betonilla/tasoitteella.
Diffuusioavoin vedeneriste laitettiin lattialle, hieman suuremmalle alueelle kuin suihkun pinta-ala, ja noin 10cm seinälle.
Sitten laatta ja kaakeli.
Kuvaus kellarin kosteista tiloista, joissa on nousevaa kosteutta
https://media-pms2.schoenox.net/schonox/brochures/vatrum-i-kallare.pdf
/terveisin Micke
Klikkaa tästä vastataksesi