Tarvitsen vähän apua materiaalin valinnassa kellarini seinälle, jota olen purkamassa, jotta voin korjata ilmanvaihdon ja rakentaa sen uudelleen nykypäivän standardeihin. Tämä osa on rakennettu vuonna 1973 ja on puoliksi maan alla, jossa ei ole tehty salaojitusta. Nykyään siinä on Leka block? En ole niin perehtynyt rakennusalaan
Puukehykset erillään ulkoseinästä, joissa on "gullfiber", luulisin. Tämän päällä on jonkinlainen muovi ja lastulevy seinäverhouksena.
ei ole ollut eristys märkänä missään niin teillä on todella kuiva perustus.
vain naulata säännöt puhtaaksi ja uusi eristys ja muovi sitten kipsilevy (mahdollisesti vaneri ennen)
Kiitos mielenkiinnosta! Siinä, mitä olen purkanut tähän mennessä, olen ehkä nähnyt pieniä merkkejä siitä, että siellä on ollut kosteutta tai on kosteutta pieninä määrinä. Miten tulisi edetä siinä tapauksessa? Se eristys, joka on "maan alla", on kylmä perustaan päin. Ehkä pitäisi lisätä, että viimeisten 2 päivän aikana on satanut noin 25-30 mm.
Tässä on kuva, joka saattaa näyttää tämän paremmin, tämä etäisyys oli erittäin vähän kostea, kun poistin sen, se ei myöskään ollut homeinen vaan vain mädäntynyt ja mureni ympäriltä. Haisei maalta.
Tarvitsetko eristeen?
Paras tapa on vain rappata seinä.
Koko kellarikerrokseni on tehty betoniharkosta, jossa on rappaus.
Orgaaninen materiaali kellarissa luokitellaan "riskirakenteeksi".
Hei!
Se on takkahuone, jota käytämme makuuhuoneena. Siellä on aika viileää ja mukavaa nykyisellään, mutta luulen, että siitä tulee liian kylmää ilman eristystä. Ehkä minun pitäisi vaihtaa metalliprofiileihin, joissa on bituminauha takana, jotka asennan suoraan betoniin. Sitten eriste ja märkätilan kipsilevy päälle? Tietysti tuuletus katossa ja lattiassa muutaman millimetrin verran, sekä tuuletettu jalkalista ja väli kattolistojen kohdalla. Kuulostaako tämä paremmalta ratkaisulta?
miksi märkätilakipsi?
sitten suuri riski, että saat vino seinä, jos kiinnität metallikehikot suoraan.
asfalttinauha voi alkaa haista
Ajattelin koska se kestää mahdollisen kosteuden paremmin? Miksi on suuri riski sille? Siinä tapauksessa kiinnitän ne kuten Puuorret, väleineen. Ah, okei. Ei aavistustakaan siitä, jätän siis väliin.
Uusi eristys, tuleeko se olla betonia vasten kuten se oli aiemmin vai vain metallikehikoiden välissä? Siitä tulee myös ilmarako seinän ja eristyksen väliin.
Selvä! Ymmärrän. Pitäisikö minun edelleen laittaa muovi eristyksen päälle ennen kuin asennan kipsilevyn? Pitäisikö minun käyttää etäisyyksiä jollain tavalla, jotta ei olisi riskiä, että eristys tulee lähelle?
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.