1 297 lukukertaa ·
3 vastausta
1k lukukertaa
3 vastausta
Kellarin seinät salaojituksen jälkeen
Hei
Olen juuri ostanut kesämökin ja suorittanut salaojituksen/eristyksen isodränilla kellarin ympäri.
Kun halusin sitten päivittää listoja jo aiemmin rintapaneeleilla katetussa kellarissa, huomasin, että koko huone on muovitettu paneelin takana ja myös paneelin yläpuolella. Olen kuullut, että se ei ole aivan kuten pitäisi olla.
Nyt kysymys on, täytyykö minun purkaa seinät ja poistaa muovi vai voinko ratkaista asian jollain muulla hyvällä tavalla?
Kiitollinen vinkeistä!
Terveisin Johan
Olen juuri ostanut kesämökin ja suorittanut salaojituksen/eristyksen isodränilla kellarin ympäri.
Kun halusin sitten päivittää listoja jo aiemmin rintapaneeleilla katetussa kellarissa, huomasin, että koko huone on muovitettu paneelin takana ja myös paneelin yläpuolella. Olen kuullut, että se ei ole aivan kuten pitäisi olla.
Nyt kysymys on, täytyykö minun purkaa seinät ja poistaa muovi vai voinko ratkaista asian jollain muulla hyvällä tavalla?
Kiitollinen vinkeistä!
Terveisin Johan
Diffuusiotiivis muovi tulee asentaa seinärakenteen lämpimään osaan. Sen tarkoituksena on estää kosteaa ilmaa tiivistymästä seinärakenteen sisällä. Minun mielestäni sen tulee jäädä paikoilleen.
jos yli puolet kellarista on maan alla, älä käytä muovia, jotta seinä voi hengittää. silloin sinun tulisi käyttää diffuusiolle avointa tuulensuojaa. muuten se on ok, kun seinä voi tuulettua vapaasti. repisin auki, ellei kyseessä ole esim. rinnetalo.
Klikkaa tästä vastataksesi