1 201 lukukertaa ·
4 vastausta
1k lukukertaa
4 vastausta
Värimuutokset kellarinseinissä uuden rappauksen jälkeen
Hei,
Annoin kunnostaa kellariseiniä ja lattioita reilu kaksi vuotta sitten pian salaojituksen jälkeen. Ei käsittelyä lattioille tai seinille ole vielä tehty. Olen hieman hämmentynyt seinien värimuutoksista - näyttää samalta riippumatta siitä, onko se maata vasten vai viereinen huone.
Onko tämä kunnossa? Uskaltaako maalata?
Annoin kunnostaa kellariseiniä ja lattioita reilu kaksi vuotta sitten pian salaojituksen jälkeen. Ei käsittelyä lattioille tai seinille ole vielä tehty. Olen hieman hämmentynyt seinien värimuutoksista - näyttää samalta riippumatta siitä, onko se maata vasten vai viereinen huone.
Onko tämä kunnossa? Uskaltaako maalata?
Aloita mittaamalla kosteuspitoisuus eri paikoissa seinissä. Alhaalla, ylhäällä ja välissä.
Sitten tulisi valita diffuusioavoin maali, eli silikaatti.
Eristettiinkö seinät ulkopuolelta salaojituksen yhteydessä?
Sitten tulisi valita diffuusioavoin maali, eli silikaatti.
Eristettiinkö seinät ulkopuolelta salaojituksen yhteydessä?
Jäsen
· Sverige
· 5 689 viestiä
En näen mitään epänormaalia, mitä tarkastelen, onko selviä vaihteluita seinän sijainnin perusteella, esimerkiksi lattian suuntaan. Mutta en näe sellaista. Varmista vain, että tila kuivataan perusteellisesti rappaamisen jälkeen, rappauksen kiinnittymiseen vaaditaan runsaasti kastelua ja jonkin verran aikaa, jotta se kuivuu kunnolla.
Sen jälkeen, kuten sanottu, mielellään silikaattimaali, jota pidetään diffuusioavoimena maalitapana ja jota olen itse käyttänyt suurella menestyksellä vastaavissa kellaritiloissa (eli toiminut erinomaisesti vuosikymmenten ajan).
Sen jälkeen, kuten sanottu, mielellään silikaattimaali, jota pidetään diffuusioavoimena maalitapana ja jota olen itse käyttänyt suurella menestyksellä vastaavissa kellaritiloissa (eli toiminut erinomaisesti vuosikymmenten ajan).
Klikkaa tästä vastataksesi