846 lukukertaa ·
1 vastausta
846 lukukertaa
1 vastausta
Kellarin seinän tasoitus gypsiumilla
Meillä on rivitalo, jossa on kellari, joka on salaojitettu ja eristetty ulkopuolelta. Kellarin ympäristö on hyvä, eikä ole merkkejä kosteudesta. Koko runko ja kellarin seinät ovat betonia.
Nykyään kellarissa on alkuperäinen maali seinissä, lattioissa ja katossa siitä asti, kun rivitalo rakennettiin vuonna 1978.
Ajattelimme nyt hioa seinät ja täyttää pienet kolot tavallisella medium tasoitteella ja sitten maalata sen päälle.
Ajattelin käyttää gypsum-tasoitusta täyttääkseni hieman suurempia koloja lattianurkkauksessa, mutta luin jostain, että se ei ehkä ollut hyvä idea.
Ihmettelen, voinko käyttää kotona olevaa gypsum-tasoitusta vai pitäisikö minun hankkia betoni-tasoitetta sen sijaan. Kolot eivät ole kovin suuria.
Huomasimme muutamassa kohdassa, että lattianurkan ruuveissa on hieman ruostetta. Joten ehkä ei ole täysin ilman kosteutta joissakin paikoissa.
Maalaukseen liittyen luin vinkin, että kannattaisi maalata tavallisilla maaleilla ja tasoitteilla, jotta havaitsisi, onko ongelmia kosteuden kanssa kellarin seinässä tai jos ongelmia ilmenee myöhemmin, ne näkyisivät seinässä.
Nykyään kellarissa on alkuperäinen maali seinissä, lattioissa ja katossa siitä asti, kun rivitalo rakennettiin vuonna 1978.
Ajattelimme nyt hioa seinät ja täyttää pienet kolot tavallisella medium tasoitteella ja sitten maalata sen päälle.
Ajattelin käyttää gypsum-tasoitusta täyttääkseni hieman suurempia koloja lattianurkkauksessa, mutta luin jostain, että se ei ehkä ollut hyvä idea.
Ihmettelen, voinko käyttää kotona olevaa gypsum-tasoitusta vai pitäisikö minun hankkia betoni-tasoitetta sen sijaan. Kolot eivät ole kovin suuria.
Huomasimme muutamassa kohdassa, että lattianurkan ruuveissa on hieman ruostetta. Joten ehkä ei ole täysin ilman kosteutta joissakin paikoissa.
Maalaukseen liittyen luin vinkin, että kannattaisi maalata tavallisilla maaleilla ja tasoitteilla, jotta havaitsisi, onko ongelmia kosteuden kanssa kellarin seinässä tai jos ongelmia ilmenee myöhemmin, ne näkyisivät seinässä.
Kipsi ja kosteus eivät ole hyvä yhdistelmä, joten on parempi käyttää sementtipohjaisia tuotteita.B buhu sanoi:Meillä on rivitalo, jossa on kellari, joka on salaojitettu ja eristetty ulkopuolelta. Kellarin ympäristö on hyvä, eikä kosteudesta ole merkkejä. Koko runko on betonista, samoin kuin kellariseinät.
Tänään kellarin seinät, lattia ja katto on maalattu alkuperäisillä maaleilla sen jälkeen, kun rivitalo rakennettiin vuonna 1978.
Ajattelimme nyt hioa seinät ja paikkata pienet reiät tavallisella medium kitillä ja sitten maalata tämän päälle.
Ajattelin käyttää kipsiä täyttämään hieman suurempia reikiä lattiakulmassa, mutta luin jostain, että se ei ehkä ole hyvä idea.
Mietin, voinko käyttää kotona olevaa kipsiä vai pitäisikö minun hankkia jotain betonikittiä sen sijaan. Kyseessä ei ole suuret reiät.
Huomasimme muutamassa kohdassa, että ruuveilla, jotka olivat lattian kulmassa, on hieman taipumusta ruostua. Joten ei ehkä ole täysin kosteudesta vapaa kaikkialla.
Maalasimme kellarin ja luimme vinkin, jonka mukaan kannattaisi käyttää tavallisia maaleja ja kittiä, sillä silloin huomaa, jos kellariseinässä on kosteuteen liittyviä ongelmia tai jos niitä ilmenee myöhemmin, kun ne näkyvät seinässä.
Klikkaa tästä vastataksesi