3 445 lukukertaa ·
6 vastausta
3k lukukertaa
6 vastausta
Kellarin kunnostus, vinkkejä mitä tehdä katolle
Hei,
Olen parhaillaan remontissa kellarissa olevan huoneen kanssa, jonne tulee pesutupa sekä suihkukoppi. Minulla ei ole suuria vaatimuksia, mutta onhan se mukavaa, jos se näyttää kivalta, kun on kerran aloittanut
Mietin hieman kattoa, tällä hetkellä siellä on puupaneeli, tyyppiä raakapontti, jossa on vähän rakoja. Voisin elää paneelin kanssa ja vain maalata sen uudelleen (se on valkoiseksi maalattu), mutta ikävää siinä on, että raosta tippuu sahanpurua, mikä tuntuu vähän tylsältä, jos nyt aikoo laittaa huoneen kuntoon. Katossa on myös paljon putkia, joten on hieman vaikeaa tehdä siitä hyvää, mutta minulla on muutamia ideoita, joista toivon saavani mielipiteitä ja ehdotuksia:
Nykyinen kattokorkeus on noin 215, mitä en halua vähentää liikaa rakentamalla kattoa alaspäin.
1. Jättää se sellaiseksi kuin se on, maalata ja yrittää tiivistää pahimmat raot, joista putoaa eniten roskaa, saumausmassalla. (Luulisi olevan helpoin ratkaisu...)
2. Verhoilla katto levyllä, mieluiten matalalla rakennuskorkeudella. Voiko esimerkiksi laittaa 13 mm kipsilevyä kattoon? Ehdotuksia muista helposti käsiteltävistä levyistä, osittain kulmakkaita ja putkien vuoksi lovettuja.
3. Voisiko purkaa koko katon ja korvata sahanpurun jollakin uudella eristyksellä ja sitten rakentaa uudelleen, vai onko se liian vaativa tehtävä? Puhumme ehkä noin 20 neliömetriä.
Kiitollinen teidän viisailta mielipiteiltä kuten aina!
Olen parhaillaan remontissa kellarissa olevan huoneen kanssa, jonne tulee pesutupa sekä suihkukoppi. Minulla ei ole suuria vaatimuksia, mutta onhan se mukavaa, jos se näyttää kivalta, kun on kerran aloittanut
Mietin hieman kattoa, tällä hetkellä siellä on puupaneeli, tyyppiä raakapontti, jossa on vähän rakoja. Voisin elää paneelin kanssa ja vain maalata sen uudelleen (se on valkoiseksi maalattu), mutta ikävää siinä on, että raosta tippuu sahanpurua, mikä tuntuu vähän tylsältä, jos nyt aikoo laittaa huoneen kuntoon. Katossa on myös paljon putkia, joten on hieman vaikeaa tehdä siitä hyvää, mutta minulla on muutamia ideoita, joista toivon saavani mielipiteitä ja ehdotuksia:
Nykyinen kattokorkeus on noin 215, mitä en halua vähentää liikaa rakentamalla kattoa alaspäin.
1. Jättää se sellaiseksi kuin se on, maalata ja yrittää tiivistää pahimmat raot, joista putoaa eniten roskaa, saumausmassalla. (Luulisi olevan helpoin ratkaisu...)
2. Verhoilla katto levyllä, mieluiten matalalla rakennuskorkeudella. Voiko esimerkiksi laittaa 13 mm kipsilevyä kattoon? Ehdotuksia muista helposti käsiteltävistä levyistä, osittain kulmakkaita ja putkien vuoksi lovettuja.
3. Voisiko purkaa koko katon ja korvata sahanpurun jollakin uudella eristyksellä ja sitten rakentaa uudelleen, vai onko se liian vaativa tehtävä? Puhumme ehkä noin 20 neliömetriä.
Kiitollinen teidän viisailta mielipiteiltä kuten aina!
Vaikuttaa siltä, että tavalliset kipsilevyt olisivat helpoimmat ja parhaimmat. Varmista, että toisiaan kohtaavat levyt ruuvataan samaan bit raakaponttiin halkeamien estämiseksi. Käytä levyjä, joissa on upotetut reunat ympäriinsä, ja vahvista paperinauhoilla.
Onko "färdigmålat" kattoa esimerkiksi hornbachissa
Ja toimii kuin klickgolv
Levyt ovat muistaakseni 60x120 ja ovat päällystetty valkoisella muovikankaalla.
Näyttää upealta kun on valmis, ja asentaminen käy nopeasti myös.
Valitsin sellaiset koko alakertaan.
Ja toimii kuin klickgolv
Levyt ovat muistaakseni 60x120 ja ovat päällystetty valkoisella muovikankaalla.
Näyttää upealta kun on valmis, ja asentaminen käy nopeasti myös.
Valitsin sellaiset koko alakertaan.
Kiitos vinkistä, aion tarkistaa sen myös. Mietin vain, miten toimii reikien tekeminen putkia ym. varten tällaisiin levyihin?D09 sanoi:
Gg hjklpååååh cgh h fy yu uppå det ikiçzrt det u s s yýu i i en timme bbnj,zzzLukasl sanoi:Hei,
Olen remontoi nyt yhden huoneen kellarissa, johon tulee pesutupa sekä suihkukaappi. Ei ole suuria vaatimuksia, mutta onhan se kiva, jos siitä tulee hieno, kun kerran on työn touhussa
Pohdin vähän katon suhteen, nykyään siellä on puupaneeli, tyyppi suunnilleen vuorilauta, jossa on hieman rakoja. Olisin voinut elää paneelin kanssa ja vain maalata sen uudelleen (on valkoiseksi maalattu), mutta tylsää on se, että rakosista putoaa sahanpurua, mikä tuntuu vähän ikävältä, kun nyt aikoo laittaa huoneen kuntoon. Katossa on myös paljon putkia, joten on hieman vaikeaa päästä käsiksi tehdä mitään hyvää, mutta minulla on muutamia ajatuksia, joihin toivon saavani mielipiteitä ja ehdotuksia:
Nykyinen huonekorkeus on noin 215, mitä en halua liian paljon pienentää rakentamalla kattorakennetta alaspäin.
1. Antaa sen olla sellaisenaan, maalata ja yrittää tiivistää pahimmat raot, joista putoaa eniten roskaa saumausmassalla. (Tämä pitäisi olla helpoin ratkaisu...)
2. Verhoilla katto levyillä, mieluiten pienellä rakenteellisella korkeudella. Voisiko esimerkiksi asentaa 13 mm kipsilevyt kattoon? Ehdotuksia muista helposti työstettävistä levyistä, eräitä kulmia ja aukkoja lämmitysputkia varten jne.
3. Voisiko purkaa koko katon ja korvata sahanpurut jollakin uudella eristeellä ja sitten rakentaa uudelleen, vai onko se ylivoimainen työ? Puhumme ehkä noin 20 neliömetristä.
Kiitollinen teidän viisaita ajatuksianne kuten aina!![]()
Klikkaa tästä vastataksesi