Hei,
Olen parhaillaan remontissa kellarissa olevan huoneen kanssa, jonne tulee pesutupa sekä suihkukoppi. Minulla ei ole suuria vaatimuksia, mutta onhan se mukavaa, jos se näyttää kivalta, kun on kerran aloittanut :-)

Mietin hieman kattoa, tällä hetkellä siellä on puupaneeli, tyyppiä raakapontti, jossa on vähän rakoja. Voisin elää paneelin kanssa ja vain maalata sen uudelleen (se on valkoiseksi maalattu), mutta ikävää siinä on, että raosta tippuu sahanpurua, mikä tuntuu vähän tylsältä, jos nyt aikoo laittaa huoneen kuntoon. Katossa on myös paljon putkia, joten on hieman vaikeaa tehdä siitä hyvää, mutta minulla on muutamia ideoita, joista toivon saavani mielipiteitä ja ehdotuksia:

Nykyinen kattokorkeus on noin 215, mitä en halua vähentää liikaa rakentamalla kattoa alaspäin.

1. Jättää se sellaiseksi kuin se on, maalata ja yrittää tiivistää pahimmat raot, joista putoaa eniten roskaa, saumausmassalla. (Luulisi olevan helpoin ratkaisu...)
2. Verhoilla katto levyllä, mieluiten matalalla rakennuskorkeudella. Voiko esimerkiksi laittaa 13 mm kipsilevyä kattoon? Ehdotuksia muista helposti käsiteltävistä levyistä, osittain kulmakkaita ja putkien vuoksi lovettuja.
3. Voisiko purkaa koko katon ja korvata sahanpurun jollakin uudella eristyksellä ja sitten rakentaa uudelleen, vai onko se liian vaativa tehtävä? Puhumme ehkä noin 20 neliömetriä.

Kiitollinen teidän viisailta mielipiteiltä kuten aina! :D
 
Vaikuttaa siltä, että tavalliset kipsilevyt olisivat helpoimmat ja parhaimmat. Varmista, että toisiaan kohtaavat levyt ruuvataan samaan bit raakaponttiin halkeamien estämiseksi. Käytä levyjä, joissa on upotetut reunat ympäriinsä, ja vahvista paperinauhoilla.
 
D09
Onko "färdigmålat" kattoa esimerkiksi hornbachissa
Ja toimii kuin klickgolv

Levyt ovat muistaakseni 60x120 ja ovat päällystetty valkoisella muovikankaalla.

Näyttää upealta kun on valmis, ja asentaminen käy nopeasti myös.

Valitsin sellaiset koko alakertaan.
 
Mutta silloin katosta ei tule täysin tiivistä ja saumoihin voi tihkua roskia. Kuitenkin huomattavasti parempi kuin aiemmin! :)
 
  • Tykkään
Lukasl
  • Laddar…
D09 sanoi:
On olemassa "färdigmålat" katto esimerkiksi hornbach
Ja toimii kuten laminaattilattia

Levyt ovat, jos en muista väärin, 60x120 ja ne on päällystetty valkoisella muovikankaalla.

Näyttää upealta, kun se on valmis, ja se on nopea asentaa.

Valitsin sellaiset koko pohjakerrokseen.
Kiitos vinkistä, aion tarkistaa sen myös. Mietin vain, miten toimii reikien tekeminen putkia ym. varten tällaisiin levyihin?
 
D09
Lukasl sanoi:
Kiitos vinkistä, katson sitä myös, pohdin vain kuinka se toimii putkien yms. aukkojen tekemisessä sellaisiin levyihin?
Vain poraa, levy on puuta
 
Lukasl sanoi:
Hei,
Olen remontoi nyt yhden huoneen kellarissa, johon tulee pesutupa sekä suihkukaappi. Ei ole suuria vaatimuksia, mutta onhan se kiva, jos siitä tulee hieno, kun kerran on työn touhussa :-)

Pohdin vähän katon suhteen, nykyään siellä on puupaneeli, tyyppi suunnilleen vuorilauta, jossa on hieman rakoja. Olisin voinut elää paneelin kanssa ja vain maalata sen uudelleen (on valkoiseksi maalattu), mutta tylsää on se, että rakosista putoaa sahanpurua, mikä tuntuu vähän ikävältä, kun nyt aikoo laittaa huoneen kuntoon. Katossa on myös paljon putkia, joten on hieman vaikeaa päästä käsiksi tehdä mitään hyvää, mutta minulla on muutamia ajatuksia, joihin toivon saavani mielipiteitä ja ehdotuksia:

Nykyinen huonekorkeus on noin 215, mitä en halua liian paljon pienentää rakentamalla kattorakennetta alaspäin.

1. Antaa sen olla sellaisenaan, maalata ja yrittää tiivistää pahimmat raot, joista putoaa eniten roskaa saumausmassalla. (Tämä pitäisi olla helpoin ratkaisu...)
2. Verhoilla katto levyillä, mieluiten pienellä rakenteellisella korkeudella. Voisiko esimerkiksi asentaa 13 mm kipsilevyt kattoon? Ehdotuksia muista helposti työstettävistä levyistä, eräitä kulmia ja aukkoja lämmitysputkia varten jne.
3. Voisiko purkaa koko katon ja korvata sahanpurut jollakin uudella eristeellä ja sitten rakentaa uudelleen, vai onko se ylivoimainen työ? Puhumme ehkä noin 20 neliömetristä.

Kiitollinen teidän viisaita ajatuksianne kuten aina! :D
Gg hjklpååååh cgh h fy yu uppå det ikiçzrt det u s s yýu i i en timme bbnj,zzz
 
  • Tykkään
kamy
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.