Hei.
Olen ostanut talon vuodelta 78, jossa kellarikerroksen lattia on kelluvaa tyyppiä. Betonilaatta > Muovi > Solumuovi ja koolaukset > Lastulevy > Laminaatti.
Vanha kosteusongelma on aiheuttanut epämiellyttävän hajun, ja olemme saaneet tarjouksen, että kaikki lattia purettaisiin, tasattaisiin, asennettaisiin tuuletettu platonmatto, raudoitettaisiin ja valettaisiin (noin 4 cm betonia). Saimme neuvon laittaa lattialämmitysputkisto, jotta se olisi mahdollista, jos haluamme lämpöä lattiaan tulevaisuudessa.
Tämä rakenne on hieman erilainen kuin nykyinen. Siitä tulee todennäköisesti paljon kovempi, kylmempi (jos lämpöä ei lisätä).
Mutta lukiessani täällä foorumilla vaikuttaa siltä, että on yhtä yleistä laittaa solumuovi ja lattialastulevy tuuletetun platonmaton päälle nykyään. Tällaisesta lattiasta tulee lämpimämpi, pehmeämpi.
Olen tullut todella epävarmaksi. Kumpi pitäisi valita? Ja miksi?
 
Mitä ajattelit käyttää kellaria, kun se on valmis. Kylmäksi se ei tule, jos lämmität tilaa, mutta se saattaa tuntua merkittävästi kylmemmältä korkeamman ilmankosteuden vuoksi. Lattialämmityksen asentaminen betonilaatalle ilman kapillaarikatkaisevaa vedeneristystä ja ilman eristystä voi olla kallis lämmitysmenetelmä. Oletko ennen aloittamista tarkistanut radonpitoisuuden, sillä jos se on liian korkea, tarvitaan muita menetelmiä. On lisäksi täysin oikein tehdä radonmittaus juuri nyt tähän aikaan vuodesta.
 
Den menetelmä, joka sinulle on ehdotettu, on yksi niistä, jotka platon mainitsee esitteessään: http://www.isola.se/assets/Sweden/Brochure/PlatonGolv2013web.pdf .

Kuitenkin harvat tekevät niin. Ei ole mitään todella hyviä syitä. Kuten cecar33 kirjoittaa, eristystä ei ole, hullua lattialämmityksen kanssa.

Mielestäni tämä ratkaisu on järkevä: http://www.villavarm.se/villa-varms-unika-golv vaikka sinulla olisi eristämätön laatta.

Kirjoitat, että heidän tulee ensin "avjämna" ennen platonin asentamista, tarkoittaako se, että betoni lattian alla ei ole täysin tasainen?
Siinä tapauksessa sinun pitäisi tutkia ja laskea nivell- tai granab-rakennusjärjestelmää. Se voi olla halvempaa, sillä kosteusturvallinen itsestään tasoittuva massa on kallista. Sinun tulisi joka tapauksessa pyytää lisää tarjouksia.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.