Hei.
Tällä hetkellä minulla on vapaa-ajanasunto, jossa keittiössä on puukattila. Aion muuttaa sisätilat torpparakenteesta eristettyyn kelluvaan lattialaattaan lattialämmityksellä. Tekniikkasäiliö, joka on kytketty lämmitysjärjestelmään ja hydroboxiin, sijaitsee valitettavasti ullakolla, mikä on riskirakenne, koska siellä ei ole mahdollista toteuttaa hyvää ratkaisua lattiakaivon ja veden johtamiseen vesivahinkojen sattuessa. Siksi haluan löytää ratkaisun, joka vapauttaa tilaa ullakolta ja samalla minimoi vaurioiden riskin.
Olen harkinnut täydentävän rakennuksen rakentamista, mutta se vaatii kulvertin ja uuden savupiipun, mitä kaikkineen se merkitsee. Olen myös miettinyt sen ympärille rakentamista, missä puukattila nykyisin sijaitsee, koko muun lämmitysjärjestelmän siirtämistä alas, lattiakaivon rakentamista, jotta siitä tulisi oma palosolu rakennuksen sisällä. Haittapuolena täällä on se, että keittiöstä katoaa paljon tilaa, vaikka nykyistä savupiippua voidaan käyttää.
Siksi olen myös miettinyt kellarin kaivamista alapuolelle. Valitettavasti tiedän, että kellarit ovat aina riskirakenteita ja että tarvitaan myös pumppukaivo mahdollisen lattiakaivon valuma-veden ohjaamiseksi. Samalla yläpuolella vapautuu tilaa, ja nykyistä savupiippua voidaan käyttää sekä tuloilmaan että savukaasujen johtamiseen.
Käyttäisin kellarin siinä tapauksessa oman palosoluna, joka sijaitsee osittain keittiön alla. Kuva, jossa alue on 9 m2, osoittaa, missä tulisijan paikka nykyään on. Mitä olette miettineet ja tehneet?

• Pohjapiirros, jossa näkyy 9 m2, 8 m2 ja 15 m2 huoneet; 9 m2 tilassa on tulisijan nykyinen sijainti.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.