B
Rakennan pergolaa, jossa olen tehnyt kehyksen 45x145 noin neljän metrin pituiseksi. Nyt haluan upottaa 45x120-koolaukset niiden väliin cc 400. En siis halua, että koolaukset ovat päällä kuten usein näkee.
Ajattelin kiinnittää nämä ulkopuolelta parilla 6x100-ruuvilla molemmista päistä. Olen kuitenkin epävarma siitä, pitääkö rakenne tai onko puu heikompaa, kun ruuvaan päätypuuhun?

Liitän mukaan pienen kuvan siitä, miten ajattelen.

B
Olisin lisännyt ruuvin kokoa 6x140 esim.

B
Joo, se voisi olla järkevää, jos aion ruuvata päätypuihin.

Aloin miettiä, jos ehkä sittenkin jyrsisin uran koolauksiin.

Se olisi helpompaa ruuvata kiinni, mutta en tiedä, onko se niin siistin näköistä, kun paljon koolauksien tynkiä törröttää ylös. En myöskään halua asettaa koolauksia toiseen suuntaan, koska luulen, että se näyttäisi huonommalta.

• Puiset tukipalkit ulkona, katse ylöspäin mäkisessä maastossa, taustalla metsämaisema ja pilvinen taivas.
T
Parvekkeemme on rakennettu 45x220 ja se on kiinnitetty julkisivuun kuvaamallasi tavalla - ruuveilla päätypuuhun - ja uskon, että he käyttivät 3 ruuvia jokaista sääntöä kohden. Ruuveissa käytetty koko oli luultavasti 6x180 mm.

Sitten säleet lepäävät liimapalkin päällä noin 2 m julkisivusta ja ne on kiinnitetty samalla tavalla ulkoreunan päätepalkkiin. Säleet on asetettu c/c 600 mm:llä eikä kantavuudessa tai notkistumassa ole ongelmia.

Pergolassa ei ole suurempaa kuormitusta, joten uskon ehdottomasti, että kaksi 6x140 ruuvia kummassakin päässä riittää pitämään säleesi paikoillaan.

Onko olemassa sellaista rakennetyyppiä varten palkkikenkiä, joita voit spraymaalata ennen kuin asennat ne
Metallinen balkkikenkä, joka sopii erilaisiin rakenteisiin ja voidaan maalata ennen kiinnittämistä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.