Hei

Minulla on kysymys koskien kahta konetta, jotka omistan. Toinen on Milwaukee FDP3 porakone/ruuvinväännin ja toinen on Milwaukee ONEFHPX poravasara. Pohdin, onko täällä jollain tietoa näiden käyttöalueista. Jos esimerkiksi tarvitsen porata kantavaan seinään kiinnittääkseni television, riittääkö porakone/ruuvinväännin siihen vai pitäisikö minun käyttää poravasaraa. FDP3:ssä on nimittäin iskufunktio, onko se riittävä siihen tarkoitukseen? Mitä poria minun pitäisi käyttää ruuvinvääntimessä? Ne, jotka minulla on, ovat urallisia ja napsautettavia poravasaraan. Toivottavasti en tee tästä liian monimutkaista.

Kiitollinen vastauksista.

Minulla on myös toinen kysymys koskien koneita. Mietin investoimista Milwaukeen M12 Powerpackiin, joka sisältää pienemmän porakone/ruuvinvääntimen ja yhden iskutoiminnolla. Ajattelin, että ne ovat käteviä ja riittävän tehokkaita useimpiin kodin haasteisiin. Onko jollain kokemusta näistä vai pitäisikö panostaa 18V-malleihin? Tiedän, että markkinoilla on edullisempia vaihtoehtoja, mutta kuulun niihin, jotka mieluummin ostavat laatua. Näitä koneita tullaan käyttämään vain kotikäyttöön, ei ammattikäyttöön.

Ystävällisin terveisin,
Walter

F
Se riippuu siitä, mistä seinä koostuu. Kevytbetoniseinä lecaharkoista riittää ruuvinvääntimellä, mutta oikea betoni vaatii yleensä iskuporakoneen tai jos on todella pahasti, poravasaran.
Hyvä porakone helpottaa tietysti!

F fredrik.johansson sanoi:
Se riippuu siitä, mitä seinä on tehty. Kevytbetoniseinä lecaharkoista riittää ruuvinvääntimellä, mutta oikea betoni vaatii useimmiten iskuporan tai jos tilanne on todella paha, poravasaran.
Hyvä poranterä helpottaa tietysti!
Hei, kiitos nopeasta vastauksesta.

Kun sanot iskupora, tarkoitatko ruuvinväännintä iskutoiminnolla? Onhan olemassa ruuvinvääntimiä ja sitten ruuvinvääntimiä iskutoiminnoilla, kuten oma.

Poravasarani selviäisi kaikista haasteista, jotka minulle voisivat tulla vastaan. Se on aika iso ja kömpelö. Mietin siis, voisiko ruuvinvääntimeni iskutoiminnolla selvitä 6mm reiän poraamisesta oikeaan betoniin.

Vaikka se onnistuisikin, kysymys on, tuleeko siitä suora ja oikeaan kohtaan, on helpompaa käyttää sopivan kokoista poravasaraa, joka ei hypi ympäriinsä.

Jos aiot vain joskus ripustaa tavaroita seinälle, voi olla kannattavaa vuokrata kunnon kone tilapäisesti :-)

S Staffan-N sanoi:
Vaikka se olisi mahdollista, on kysymys siitä, tuleeko siitä suora ja oikeaan paikkaan, se on helpompaa sopivan kokoisella poravasaralla, joka ei hypi ympäriinsä.

Jos aiot ripustaa esineitä seinälle vain joskus, voi olla kannattavampaa vuokrata kunnon kone tilapäisesti :)
Hei

Okei, ymmärrän. Kuten kirjoitin tekstissäni, omistan poravasaran onefhpx. Se on erittäin iso ja pystyy poraamaan melkein mihin tahansa, se selviytyy huomattavasti kovemmista ja vaikeammista haasteista kuin betoniseinä. Ajattelin tarkistaa, kykeneekö 18V iskutoiminnolla poraamaan betoniseinään esimerkiksi. Siinä on kuitenkin iskutoiminto. En ole vielä testannut iskutoimintoa, joten ajattelin, onko jollain kokemusta siitä mallista ja missä "raja" menee.

Tätä tarkoitan. Kuten näet, siinä on lyöntitoiminto.

• Puna-musta porakone, malli M18FPD3, makaa matolla. Siinä on säädettävä iskutustoiminto.
Voit tutkia tarkemmin ruuvinvääntimesi toiminnallisuutta. Iskutoiminnolla varustetut ruuvinvääntimet ovat usein käytännössä pieniä mudderdragare. Ne "iskemään" tangentiaalisesti ja tekevät sen helpoksi ruuvata ilman että vaurioittaa uraa. Tämä on siis aivan eri asia kuin iskuporakone.

Jos seinä, johon aiot porata, on betonia ja sinulla on poravasara, niin suosittelen käyttämään poravasaraa. Mutta jos akkukoneesi on iskuporakone eikä iskuruuvinväännin, niin se onnistuu silläkin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.