1 422 lukukertaa ·
14 vastausta
1k lukukertaa
14 vastausta
Käytä sääntöä kattotuolilla saadaksesi se vaakasuoraksi?
Olen melkein saanut kaikki kovalevyt ilmarakoa varten.
Mutta nyt minun täytyy laittaa sääntö kattotuoleihin saadakseni tilaa 145 eristykselle.
Mutta miten ihmeessä saan kaiken suoraksi, kun se on kulmassa?
olen miettinyt vähän ostaa tämän: https://www.verktygsvaruhuset.se/product/hultafors-krysslaser-h360g-gron
toivon että sen voi asettaa vinosti
Jotta voisin asettaa sen oikeaan kulmaan ja mitata itselleni 145, jotta tiedän miten uusi sääntö tulisi halkoa
Tai miten sen ratkaisee?
Mutta nyt minun täytyy laittaa sääntö kattotuoleihin saadakseni tilaa 145 eristykselle.
Mutta miten ihmeessä saan kaiken suoraksi, kun se on kulmassa?
olen miettinyt vähän ostaa tämän: https://www.verktygsvaruhuset.se/product/hultafors-krysslaser-h360g-gron
toivon että sen voi asettaa vinosti
Jotta voisin asettaa sen oikeaan kulmaan ja mitata itselleni 145, jotta tiedän miten uusi sääntö tulisi halkoa
Tai miten sen ratkaisee?
Ei oikeastaan voi tehdä virhettä narulla.L luckmålare sanoi:
Mikä oikeastaan on ongelmasi?
Onko kyse siitä, että kattokannattajien alaosa ei ole suorassa tai ne ovat eri korkeuksilla?L luckmålare sanoi:
Näin ne yleensä toimivat...L luckmålare sanoi:
Ne eivät ole tasaiset pohjasta, kun timpuri oli siellä vahvistamassa niitä, he sahasivat koolauspuut ja asensivat ne. Nyt ne vaihtelevat 110 ja 128 mm välillä. Eristys on suunniteltu olemaan 145. Joten täytyy lisätä vielä yksi koolauspuu, jotta kaikki saadaan tasaiseksi.K Kardan79 sanoi:
Joten ne eivät ole tasaiset ja
On siis alakehykset, jotka on vahvistettu, ja nyt haluat rakentaa niihin lisää? Aseta laser sopivalle korkeudelle ja mittaa sitten laserin ja alavarren välillä mittanauhalla?L luckmålare sanoi:
Totta,K Kardan79 sanoi:
Mutta laserini, joka minulla on tänään, on Bosh, jota ei valitettavasti voi kallistaa. Joten harkitsen aikaisemmin linkitettyä Hultaforsia. Jos se voisi toimia, käytä sitä jalustalla ja mittaa sitten 145:een asti.
En valitettavasti ymmärrä, mitä yrität tehdä.L luckmålare sanoi:
Onko sinulla kalteva sisäkatto? Muuten asetat laserin sopivalle korkeudelle (alkaen kattoristikoiden alimmasta kohdasta) ja käytät tavallista mittatikkua mittaamiseen laserin ja kattoristikoiden alareunan välillä.
En tiedä, onko olemassa viiva-/ristilasereita, jotka voidaan lukita niin, että ne eivät automaattisesti asetu vaaka-/pystysuoraan. En ole koskaan nähnyt sellaisia, mutta en ole myöskään etsinyt.
God kvällK Kardan79 sanoi:Jag förstår tyvärr inte vad du föröker göra.
Ska du ha ett lutande innertak? Annars ställer du in lasern på lämplig höjd (utgå från takstolarnas lågpunkt) och så använder en vanlig måttstock för att mäta mellan laser och underkant av takstolarna.
Jag vet inte om det finns linje-/krysslaser som kan låsas, så att de inte automatiskt hamnar i våg/lod. Jag har aldrig sett sådana, men har inte heller letat.
Besällt en ny laser, så idag testa.
Tog en 145 regel upp mot massoniten för att att hitta rätt mått med laser. Kapa till till regel på 63mm. Montera upp den å det blev klockrent. Vart mycket nöjd.
MEN
Sen gjorde jag samma på nästa fick de till 65mm till laserstrålen kapade montera upp i nivå med laseer.
men när jag sedan tog en spillbit 145mm regel (som isolerigen är sen) så notera jag att det är ca 1cm från "isoleringen" till kanten på den nya regel.
Så gick och kikade lite mått, den som står närmast lasern kommer bli typ 150mm, det känns som någonstans är det fel. Satt bra länge och fundera på vad felet kunde vara.
Prata med en polare, som misstänkte att jag haft sån otur så jag började med den lägsta regel, och att jag sak vända på allt med laser. Ska testa det imorogn
Eller vad kan annars vara fel?
Är en hultafors laser, som jag monterat, å sedan vridit i rätt läge
Klikkaa tästä vastataksesi