Aion asentaa lattian ullakolle. Aluksi enemmän varastona, mutta ajattelin myöhemmin muuttaa sen "parvella". Se on vain seisomakorkeutta juuri keskellä.

Ajattelin, jos jollakin olisi vinkkejä, miten saa lattian, joka ei heilu, ilman että rakentaa ylöspäin. Kattotuolien väli on cc 120. Jos laitan 22 mm lattialastulevy - toimiiko se vai tuleeko se notkumaan paljon ilman lisätukea? Joitakin vinkkejä sen vahvistamiseen. En haluaisi laittaa ylimääräisiä tukipuita kattotuolien väliin kylmäsiltojen takia ja siellä kulkee paljon sähköjohtoja.

/Erberd^_^b

Toimii lattialastulevyllä. Raakalauta on vaihtoehto.

Kiitos, mutta tuleeko paljon taipumaa, jos käytetään 22 mm lattialastulevyä, joka on asennettu cc 120 cm:llä. Eikö yleensä käytetä cc 60??

Haluaisin mieluummin nousta tasolle.

On sahatavaraliikkeitä, joissa on edullista lattialautaa "ekonomigolv" 28-32 mm paksuudessa.

Tulee hieman vakaampi ja paljon tyylikkäämpi!

Jos aiot käyttää sitä ullakkona, etkö aio pitää sitä lämmitettynä? (puhuthan kylmäsilloista?)
Minä laittaisin ehdottomasti koolaukset c/c 600 jos käytetään 22 mm lastulevyä. Ei ole mukavaa, jos se notkuu tulevaisuudessa.
Etkö voi käyttää palkkikenkiä?

voisi myös asentaa ylimääräisiä koolauksia väliin tai koolata toiseen suuntaan kattotuolien välillä 600c/c etäisyydellä ja asentaa lattialastulevyä...
MUTTA, on olemassa vaihtoehto, asentaa 27 mm mäntylattia, se toimii erinomaisesti, olen asentanut sen 1000c/c etäisyydellä ilman ongelmia, kokeile...

Minulla oli sama tilanne (vaikka siitä ei koskaan tule enempää kuin tuulikaappi/varasto) ja valitsin talttauskiinnityksen.
Jos tekisin uudelleen nykyään, olisin sen sijaan valinnut lattian korottamisen koko,
koska eristeeseen kiinni menevien rankojen asennuksessa oli hieman hankaluuksia, kuten minulla on.

Käytin 22mm raakaponttia. Paljon helpompi käsitellä kattotuoliristikoissa.
Lisäksi raakapontti kestää kosteutta paremmin kuin lastulevy.

Joustaa lattia?
Kyllä
Onko se ongelma minulle?
Ei, ei ullakolla, se on kuin kävelisi katolla, joka myös joustaa hieman.

Mutta olen epävarma lastulevystä ja cc1200:sta, lastulevyillä on vähän epämiellyttäviä ominaisuuksia kuten murtuminen ja kantamattomuus pistekuormille.

Ehdottomasti ei lattialastulevylle c/c 1200mm kohdalla. Lisäksi lattialastulevy imee kosteutta. Käytä Magnu´s vinkkiä 22mm raakapontista. Pysyy varmasti.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.