Olemme aloittaneet eteisen ja sisäänkäynnin remontoinnin 20-luvun talossa. Meillä on ylös yläkertaan johtavat kierteiset portaat, jotka kulkevat eteisen päällä, missä on pienet portaat alas pohjakerrokseen ja kellarin ovi. Portaat ovat melko karut, eikä niitä ole koskaan rakennettu näkyviksi alhaalta katsottuna. Alkujaan ne on ollut kangaspäällysteisiä, ja siitä on jäänyt jälkiä.
Nyt pohdimme, miten saisimme kauniin katon tai verhoilun aikaiseksi. Yksi vaihtoehto on tietysti jättää ne näkyville, mikä tuntuukin houkuttelevalta, koska se säilyttää huoneen maksimaalisen tilavuuden. Kysymys onkin, miten saadaan ne parhaiten sileiksi ja näyttäviksi. Voisi varmaankin asentaa kipsilevyjä askel askeleelta, mutta se on paljon askareita ja kysymys kuuluu, kestääkö se. Ehkä voisi maalata ne sellaisina kuin ne ovat, mutta kuten mainittu, ne ovat karuja, ja vangstycket, sättstegen ja planstegen kohtaavat hieman vaihtelevasti, joten vie paljon työtä saada ne näyttäviksi.
Toinen vaihtoehto, joka on ollut ehkä pääsuunta, on asentaa kipsilevykatto, mutta meidän on vaikea päättää, mikä olisi kaunein ratkaisu. Olemme kokeilleet pingottaa naruja ja käyttää laseria, mutta emme ole vakuuttuneita yhdestäkään ratkaisusta. Haluamme välttää, että se näyttää isolta lohkolta, kun laskeudutaan kellariportaita, samalla kun emme haluaisi, että katto on kovin monimuotoinen.
Mitä mieltä olette, mitä ideoita tai kokemuksia teillä on tarjota?
Hmm, sinulla ei sattuisi olemaan kuvaa siitä, mitä tarkoitat?
Ei, minä juuri "keksin" menetelmän...
Ajattelen, että kapeilla raoilla varustetut rimat voivat käsitellä kaksinkertaisesti kaarevan pinnan ja sitten tasoittaa masoniitilla.
Ei, minä "keksin" juuri menetelmän...
Ajattelin, että listat kapeilla rakoilla voivat käsitellä kaksoiskaarevaa pintaa ja sitten tasoittaa masoniitilla.
[kuva]
Ajattele tämän portaan alapintaa
Aha, nyt ymmärrän. Luin rakennussuojeluforumista, että masoniittia voisi kastella ja saada sen seuraamaan muotoa. Jos sen saisi onnistumaan, se olisi melko tyylikästä ja luultavasti noin se joskus oli tehty kankaankireydellä. Mutta en usko, että tavallista kuivaa 3 mm masoniittia voi muotoilla kastamatta, joten se on ehkä hieman seikkailua. Täytyy miettiä sitä ajatusta vähän
Ehkä se voisi onnistua sanomalehtipaperilla ja tapettiliisterillä?
Pidän luovuudesta, mutta minun on vaikea kuvitella siistiä lopputulosta. Ehkä siksi, että minun viittaukseni kyseisellä materiaalikombinaatiolla tulevat lähinnä päiväkodista... Käytetäänkö sitä pintojen muotoiluun taloissa vai olisimmeko ensimmäisiä?
Liitän mukaan muutamia kuvia siitä, miltä meillä näyttää kellarirapussa (anteeksi sotku). *Arvaan*, että se on alkuperäinen vuodelta 1933. Kuten aiemmin kirjoitin, näyttää siltä, että se on tehty masoniitista ja jonkinlaisia nauhoja on liimattu ainakin saumojen yli.
Liitän mukaan vähän kuvia siitä, miltä se näyttää meidän kellarikäytävällä (anteeksi sotku). *Arvaan*, että se on alkuperäinen vuodelta 1933. Kuten aiemmin mainittu, se näyttää olevan kovalevyä, johon on liimattu jonkinlaisia nauhoja ainakin saumojen päälle.
[kuva]
[kuva]
[kuva]
[kuva]
Siinä meillä on ainakin konkreettinen tulos kaksoiskaarevasta ratkaisusta. Kellarikäytäväsi on joka tapauksessa todella hieno, mutta ehkä tähtää vielä korkeampaan viimeistelytasoon Sen pitäisi sopia kalanruotoparketin ja seinien peilipaneelien kanssa. Onko se rakennettu monista palasista kovalevyä siksi, että on suuria murtokulmia, vai uskotko, että se johtuu suurien palojen hankaluudesta ja että se on vain kellarikäytävä?
On vaikeaa arvioida kuinka suuria paloja on ilman, että repii siitä. Uskon, että melko pienillä keinoilla voi saada paljon paremman viimeistelyn. Olen ajatellut, että sen voi varmaan paklata, ja se sisältyy viisivuotissuunnitelmaan.
Ehkä, mutta sen täytyy olla kaksoiskäyrä, joten tarvitsisi uria kahteen suuntaan ja kestää venytystä jonkin verran, ja silloin en valitettavasti usko MDF:ään.
Pidän luovuudesta, mutta minun on vaikea nähdä siistiä tulosta edessäni. Ehkä siksi, että viittaukseni tähän materiaalikombinaatioon tulee enimmäkseen päiväkodista... Käytetäänkö sitä talojen pinnan muovaamiseen vai olisimmeko ensimmäisiä?
Heitän vain ehdotuksia...
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.