Olen ostanut yksikerroksisen talon, joka on perustettu maavaraiselle laatalle ja jossa on tasakatto. Talo on vuodelta 68 ja sillä on puurunkoinen tiiliverhous.
Olen yrittänyt saada piirustukset ilman menestystä, kunnalla ei ole mitään, naapurien vihjeiden perusteella "ehkä se oli HSB, joka rakensi" ja puhelu HSB:lle, jolla ei ollut mitään, olen ilman piirustusta.
Joten yritin mitata seinien väliä jne. ja piirtää talon itse, tältä se näyttää nykyään.
Haluan poistaa kaikki väliseinät ja luoda täysin uuden pohjaratkaisun.
Katossa ei ole luukkua, joten revin osan sisäkatosta alas - uh, treetex ...
160 mm palkit, mineraalivilla ja jonkinlainen levy päällä, ei höyrysulkua.
Joten sahasin sen läpi, jotta voisin kurkistaa ja katsoa, tältä se näyttää (huonoja kuvia, mutta otan huomenna lampun mukaan ja otan lisää)
En näe kattoristikkorakenteita, ohuet pystysuorat ristikot, en tiedä mitä tehtävää niillä on.
Tässä on kaksoispalkki, jossa jotain kittimäistä
Olen lukenut, että pitäisi ottaa rakennusinsinööri / konstruktööri selvittämään varmasti, mitkä seinät ovat kantavia, mutta ajattelin kysyä ensin teiltä, jos se on ilmeistä.
Tai ovatko ne palkit, joiden välissä eristys on, ne jotka kannattavat koko katon?
Ja mikä lauta / levy siellä on, kuinka eristys tuuletetaan
Monia kysymyksiä täällä
Kattorakenne viittaa siihen, että sydänseinämäiset seinät ovat kantavia (vaaka-asennossa piirustuksessa). Paras olisi ollut, jos olisit piirtänyt myös poikkileikkauksen, jolloin olisi nähty kattorakenne ja seinät samanaikaisesti. Jos haluat täydellistä vapautta pohjaratkaisussa, vaaditaan pylväiden ja palkkien järjestelmää, joka vastaa kantavuudesta.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.