Aion asentaa Plannja royal hardcoat -tyyppisen peltikaton ja minulla on trampoliininturvallinen muovi aluskattona ja cc1200 kattokannattajien välillä. Lisäksi lumivyöhyke 3 Norrlandissa, mutta minkä paksuuden pitäisi olla kantavalla ruoteella, pitäisikö sen olla 45*70 vai 45*90? Olen katsonut Plannjan verkkosivuilta, mutta en löydä vastausta. Kiitollinen avusta!

Plannja tarjoaa yleensä ladattavan pdf:n asennusohjeilla, oletko katsonut sitä?

L
Tökkää yhteen ströläkten C/C 600:aan, voi olla 16X70, ja laita 28X70 levyn päälle, silloin se kestää, hyvä paksuus ruuvata, mitä matalammalle uusi tulee, sitä helpompaa kiinnikkeissä, savupiippu, sadevesikourut jne. Kun asetat levyn, et voi päästä mihinkään alle repimättä puolta kattoa, minulla on royal mutta otin painekyllästetyn strö ja bärläckt, tuskin koskaan enää tarvitsen huolehtia katosta, siitä on 15 vuotta. Royal vaatii melko tarkan ströläggning.

L Liteavvarje sanoi:
Työnnä hajalautoja yhteen C/C 600, voi olla 16X70
?? trampautettavasta muovista ?

L
R RoBo sanoi:
?? på den trampsäkra plasten ?
Jos se on muovia, en ole nähnyt sitä aikaisemmin, minun royal on peltiä, suuri väärinkäsitys siinä tapauksessa, mutta hän kirjoittaa peltikatosta, joten ajattelin sitä, katsotaan mitä hän sanoo

Kuten ymmärrän tämän, minun pitäisi käyttää 45*90 kantolettiä.
Siksi kysyn, koska haluan olla varma sillä palkatut kirvesmiehet ovat alkaneet naulata 45*70 kantolettiä.
Ei tunnu hyvältä, olen aiemmin kokenut ongelmia heidän kanssaan ja nyt saattaa tulla vielä enemmän, jos minun on huomautettava, että säännöt ovat väärät.

• Bärläktavståndet för Plannja Royal takpannor, instruktioner för användning av 45x70 och 45x90 reglar, med illustrationer och tabell för avstånd.
Plannjan asennusohjeissa on tietoja sopivista kantolautojen mitoista eri lumi- ja aluskattotyypeille. Sinun tapauksessasi sen pitäisi olla 45x95. Ero 45x70:n ja 45x95:n välillä heikossa suunnassa ei kuitenkaan ole suuri. 70x70 on paljon vahvempi kuin 45x95.

• Tykkään
RoBo
  • Laddar…
Olettaen, että se kuuluu lumivyöhykeeseen 3 tai korkeampaan, niin siinä lukee 45*95. Kuitenkin haluan uskoa, että katon kulma on yhtä tärkeä.

R felixmartensson sanoi:
Kuitenkin haluan uskoa, että katon kulma on yhtä tärkeä
Katon kulmalla on vaikutus lumikuorman kokoon. Yli 30 astetta lumikuorma vähenee suhteellisesti niin, että se on puolet 45 asteessa.

L
Ehkä ajatus 600 C/C minulta koolaukseen, mutta onko heillä sitä?

J justusandersson sanoi:
Katton kulma vaikuttaa lumikuorman suuruuteen. Yli 30 asteen kulmassa lumikuorma pienenee niin, että se on puolet 45 asteessa.
Juuri niin, jos hänellä on 14 asteen kaltevuus, voi olla sopivaa käyttää 45*95, 45 kanssa toimii varmasti hyvin 45*70

Rakennuspiirustus, jossa näkyy pohjois- ja eteläpuolen julkisivut, korkean osan leveys 6m, matalien 4m, kattokulma 20°.
Katon kulma sekä korkealla että matalalla osalla on 20 astetta, korkea osa on 6m leveä ja molemmat matalat osat ovat 4m leveitä kumpikin.

• Tykkään
Nilsson88
  • Laddar…
L Liteavvarje sanoi:
Ehkä ajatus 600 C/C:sta minulta ströläktenillä, mutta onko heillä se?
Ei ströläkt, koska katolla ei ole mitään råspontia, se on niin kutsuttu lätt undertak.

Se voi olla mielenkiintoista verrata taipumaa maksimilumikuorman ollessa 3 kN/kvm, kattotuolien c/c 1200 mm ja kantorimojen 375 mm. Viitearvo 1/300 jännevälistä (eli 1200 mm) on 4 mm. 45x95 antaa 3,7 mm ja 45x70 5 mm! Täytyy olla hyvä näkökyky huomatakseen tuon eron.

L
OK, myönnyn, liian korkea koulu vapaakantavalla minulle, te tiedätte paremmin :) ,vain normaalilla kattokaltevuudella minun osaltani :confused:

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.