19 624 lukukertaa ·
14 vastausta
20k lukukertaa
14 vastausta
Kattoparrun mitat!
Aion asentaa Plannja royal hardcoat -tyyppisen peltikaton ja minulla on trampoliininturvallinen muovi aluskattona ja cc1200 kattokannattajien välillä. Lisäksi lumivyöhyke 3 Norrlandissa, mutta minkä paksuuden pitäisi olla kantavalla ruoteella, pitäisikö sen olla 45*70 vai 45*90? Olen katsonut Plannjan verkkosivuilta, mutta en löydä vastausta. Kiitollinen avusta!
Tökkää yhteen ströläkten C/C 600:aan, voi olla 16X70, ja laita 28X70 levyn päälle, silloin se kestää, hyvä paksuus ruuvata, mitä matalammalle uusi tulee, sitä helpompaa kiinnikkeissä, savupiippu, sadevesikourut jne. Kun asetat levyn, et voi päästä mihinkään alle repimättä puolta kattoa, minulla on royal mutta otin painekyllästetyn strö ja bärläckt, tuskin koskaan enää tarvitsen huolehtia katosta, siitä on 15 vuotta. Royal vaatii melko tarkan ströläggning.
Kuten ymmärrän tämän, minun pitäisi käyttää 45*90 kantolettiä.
Siksi kysyn, koska haluan olla varma sillä palkatut kirvesmiehet ovat alkaneet naulata 45*70 kantolettiä.
Ei tunnu hyvältä, olen aiemmin kokenut ongelmia heidän kanssaan ja nyt saattaa tulla vielä enemmän, jos minun on huomautettava, että säännöt ovat väärät.
Siksi kysyn, koska haluan olla varma sillä palkatut kirvesmiehet ovat alkaneet naulata 45*70 kantolettiä.
Ei tunnu hyvältä, olen aiemmin kokenut ongelmia heidän kanssaan ja nyt saattaa tulla vielä enemmän, jos minun on huomautettava, että säännöt ovat väärät.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Plannjan asennusohjeissa on tietoja sopivista kantolautojen mitoista eri lumi- ja aluskattotyypeille. Sinun tapauksessasi sen pitäisi olla 45x95. Ero 45x70:n ja 45x95:n välillä heikossa suunnassa ei kuitenkaan ole suuri. 70x70 on paljon vahvempi kuin 45x95.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Se voi olla mielenkiintoista verrata taipumaa maksimilumikuorman ollessa 3 kN/kvm, kattotuolien c/c 1200 mm ja kantorimojen 375 mm. Viitearvo 1/300 jännevälistä (eli 1200 mm) on 4 mm. 45x95 antaa 3,7 mm ja 45x70 5 mm! Täytyy olla hyvä näkökyky huomatakseen tuon eron.
Klikkaa tästä vastataksesi