T
Sisäkatto? Valkoinen? ota se, mikä on halvinta. Kaikki näyttävät suunnilleen samanlaisilta.

T
Tuleva sisäkatto eteisessä, keittiössä ja olohuoneessa.
Mietin enemmän miten laatu on tai pitäisikö ottaa paneeli huntonit (?) sijaan.
Budjetti sanoo niin halpaa kuin mahdollista....

Puuvillanvalkoiset keittiön ja ruokailutilan katto-paneelit, joissa näkyy upotetut valot. Renoveeraus tehty Byggmax-paneelilla. Remontoin keittiöni/ruokailutilani kotonani viime vuonna ja valitsin Byggmaxin puuvillavalkoisen vaihtoehdon. Pinta-ala on noin 25 m2. Mielestäni se oli helppo asentaa ja tyylikäs. Halusin myös jonkin halvemman, hinta-laatusuhteeltaan hyvän vaihtoehdon kattopaneelille enkä ole katunut valintaani.

• Tykkään
Ahm.s
  • Laddar…
A
Minulla on sama kuin Fel av Åke ja olen tyytyväinen.
Ei suurempia ongelmia saada ylös. Muutamat levyt erosivat millimetreillä leveydeltään, mikä häiritsi meitä perfektionisteja, mutta ei mitään sellaista, mitä kukaan huomaisi kun katsoo ylös.

T
Kiitos kuvasta :)
Mielestäni se näyttää täysin hyvältä, voin vain suostutella kumppaniani, kun hän lopettaa työnsä, niin siitä tulee varmaankin sellainen

Fel av Åke sanoi:
[kuva] Remontoin keittiöni/ruokailutila-osan talossani viime vuonna ja valitsin puuvillanvalkoisen version Byggmaxilta. Pinta-ala on noin 25 m². Mielestäni se oli helppo asentaa ja tyylikäs. Halusin myös jonkun edullisemman, hintansa arvoisen kattopaneelin version enkä ole katunut valintaani.

T
Olen laittanut sellaisia levyjä yläkerran huoneisiin ja ne ovat mukavia työskennellä, mutta talon muissa osissa välttelen niitä mielelläni ;)

Tulee riittävästi pakkeloitavaa ja hiottavaa, kun kaikki alakerran seinät pitää paneloida kipsillä :confused:

Bezt sanoi:
Muuten on olemassa katon kipsi, kipsilevy.
[linkki]

Etuna on, että kipsin voi maalata, mutta epäilen foliopäällysteisiä levyjä.

Ostin 70 m² byggmaxia ja olen asentanut 20-30 m², mielestäni se on toiminut hyvin, muutamia pieniä rakoja on tullut, mutta se johtuu varmaan enimmäkseen siitä, että olen ollut yksin ja ilman nostinta.

T
Se kuulostaa rauhoittavalta, oletko ruuvannut vai naulannut levyt? :)

nino sanoi:
Ostin 70 neliömetriä byggmaxilta ja olen asentanut 20-30 neliömetriä, mielestäni se on toiminut hyvin, sain joitain pieniä rakoja mutta se johtuu todennäköisesti siitä, että olen ollut yksin ja ilman nosturia

A
Käytimme naulapyssyä Byggmaxpanelimme kanssa. Huomasimme myös, että tuli rakoja, jos yritimme tehdä sen itse, joten suosittelemme, että on kaksi henkilöä. Yksi, joka pitää kiinni ja painaa levyn paikalleen ja yksi, joka naulaa/ruuvaa.

Paras käyttää nitojaa.
Muuten, Huntonit-tyyppisten kattopaneelien maalaus sujuu erinomaisesti.

Yksi havainto, jonka olen tehnyt, on että kattopaneelit harvoin maksavat alle sata euroa neliömetriltä, mutta laminaattilattian voi ostaa viidelläkympillä! :eek:
Luultavasti vähemmän kilpailua kattopaneeleissa, sillä puhtaasti kestävyyden kannalta ne voivat olla huonompia kuin jokin, jonka päällä kävellään.

Oli kattoja 60-70 kruunua täällä rakennustarvikeliikkeessä, mutta se oli kuin aaltopahvilevy vähän foliolla, meni rikki vaan kun sitä nosti mutta olen samaa mieltä, kattojen pitäisi olla vähän halvempia

Ruuvasin katon koska laskin sitä ja olen yrittänyt saada siitä mahdollisimman hyvin äänieristetyn, joten se on laskettu ilman liikaa kiinnityspisteitä olemassa olevaan kattoon, 45 mm eristystä, 2×13 mm kipsilevyä ja kattopaneeli.... toivottavasti se onnistuu hyvin, aion tehdä näin koko asunnossa jota rakennan koska siellä on aika lyhytääninen

• Tykkään
thomas33
  • Laddar…
Tobias Knutsson sanoi:
Se kuulostaa rauhoittavalta, oletko ruuvannut vai naulannut levyt kiinni? :)
Minä ruuvasin levyni kiinni. Olin yksin, kun tein sen, minulla oli vain apuna ylös ja alas säädettävä tuki. Vähän sitkeyttä, niin se onnistui hyvin eikä jäänyt rakoja. :) Mutta totta kai, jos meitä olisi ollut kaksi, työ olisi ollut sujuvampaa ja mennyt nopeammin.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.