Olen yrittämässä saada kattoristikot kuntoon kahteen kahdeksankulmaiseen rakennukseen, jotka ovat yhdistetty suoralla rakennuksella.

Kahden kahdeksankulmaisen ja yhden suorakaiteen muotoisen rakennuksen kattoristikot ylhäältä päin katsottuna, mukana mitat.

Kattokulma kahdeksankulmioissa on 22,5 astetta. Suoran osan kulmat ovat ~24 astetta etupuolella ja 16,4 takapuolella. Kattomääritykset ovat kuvassa.
Jokaisen "kakkupalan" pinta-ala on 2 m2.

Ajatuksena on saada siitä viherkatto, joten paino on 50 kg/m2 ja asun lumi vyöhyke 1,5:ssa.

Olen tarkistanut, miltä kattoristikot näyttävät huvimajoissa, mutta niissä on vain kevyet katot eikä siellä ollut alarunkoa tai mitään muuta. Joten se ei tuntunut niin merkitykselliseltä.

Jos voisi tehdä miten tahansa, niin haluaisin tasakaton vasempaan kahdeksankulmaiseen ja avonaista ylös harjaan suorassa osassa ja oikeaan kahdeksankulmaiseen.

Olen kuitenkin löytänyt kahdeksankulmaisen huippuliitoksen sepän luona, http://www.lovhults.com/toppbeslag.shtml

Vähän lisää kuvia.
Kattoristikot ylhäältä
Kattoon liittyvä rakennekuvaus, jossa kaksi kahdeksankulmaista rakenneosaa yhdistyvät suorakaiteen muotoisella osalla.

Kattoristikot sivulta
Kahden kahdeksankulmaisen rakennuksen kattotuolit, yhdistettynä suoralla osalla. Näkymä ylhäältä, tarkemmat kulmat ja mitat tekstissä.

Seinät
Kaksi kahdeksankulmaisella pohjalla olevaa rakennusta yhdistettynä suoralla käytävällä, näyttäen runkorakenteen ylhäältäpäin.

Laitetaan vain alarunko? Vaihtoehto W-kattoristikolle?
Onko joku, joka tuntee kattoristikkonsa ja voi antaa hyviä neuvoja? :)

Onpa hauskaa, se on minun isäni joka omistaa sen yrityksen.

Lumi vyöhyke 1,5 = 120kg per m².

Aiotko laittaa eristyksen ja sisäpinnan kattoon?

Haha, maailma on tosiaan pieni!

Se tullaan eristämään ja paneeli katossa.

Kukaan, jolla on hyviä ideoita? :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.