Hei!
Minulla on pieni ajatus asentaa ullakko-ovi taloomme (ä-hus)! Onko jotain erityistä, mitä pitäisi ottaa huomioon? Miten ne on eristetty, onko riskiä kylmäsillalle? Voiko joku antaa lyhyen kuvauksen siitä, miten se asennetaan? Mistä löytyy hyviä luukkuja ostettavaksi ja mitä sellaisesta kannattaa maksaa?

• Tykkään
Kristina Finnved
  • Laddar…
Milkshaken
Ensinnäkin, sinun tulee tehdä reikä luukulle, tee tukirakenne niin, että siitä tulee kehys. Varmista, että kehys on noin 15 mm suurempi molemmilta puolilta. Silloin voit "dreva" eristys rakoon. Sitten lista sillä puolella joka menee alas...

mistä voi ostaa vindsluckor,,, no katso svenska byggvaror, heillä on semmoisia...

Kun asennat vindsluckan, varmista, että käytät oikeita karmskruvar, silloin voit helposti säätää karmia vielä 20 vuoden jälkeenkin...

Tedde sanoi:
Hei!
Minulla on pieni ajatus asentaa ullakkoaukko taloomme (ä-talo)! Onko jotain erityistä huomioitavaa? Kuinka hyvin ne on eristetty, onko kylmän ilman sisäänpääsyn riskiä? Voisiko joku antaa lyhyen kuvaus miten sen asentaa? Mistä löytyy hyviä luukkuja ostettavaksi ja mitä niistä yleensä maksetaan?
Se ei ole kovin vaikeaa. Periaatteessa selvitä, missä palkit kulkevat, mieti paikka, johon ullakkoaukko voi tulla ilman, että tarvitsee sahata poikki yhtä palkkia, ja sahaa sitten aukko ullakolle palkkien väliin. Jos on vaikea selvittää, missä ne kulkevat, yritä löytää reikä niiden välistä ja sahaa aluksi pieni kurkistusaukko. Ullakkoaukko on huonommin eristetty kuin eristys, joka pitäisi ullakolla olla, mutta toisaalta se ei ole kovin suuri. Olen kirjoittanut muutamia vaiheita ja ajatuksia tästä verkkosivulla[ joka näyttää joitain pieniä projekteja, joita olen tehnyt/URL]. Ainoa vaikea asia lienee oikeastaan varmistua, että olet kiinnittänyt sen tarpeeksi hyvin, jotta uskallat kulkea portaita :)

---Mats ---

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.