Olen kohdannut ongelmia kotona katon listauksen kanssa remontin jälkeen. Minulla on nimittäin kattolyhty, joka aiheuttaa omituisia kulmia.
Käyttämäni lista on pyöristyslista 135GR 15x56
Toisaalta se on 135 astetta sileästä seinästä kattoon. Sitten taas nurkassa on 90 astetta. Mutta kuinka nämä kulmat pitäisi kohdata? (Sisänurkka vasemmalla kuvassa)
Nyt tunnen epävarmuutta, mutta eikö sen pitäisi vain olla, että käytetään gersågen tuplana. Kallista siis sahaa 45 astetta, jotta katat 90 asteen kulman, ja kierrä samalla sahaa 67,5 astetta, jotta voit korjata 135 asteen kulmamuutoksen. Sitten sinun pitäisi saada oikea kulma yhdellä leikkauksella. Tarvitaan varmaankin paljon koepaloja ennen kuin ajattelee täysin oikein ja leikkaa listan oikeaan suuntaan. Aloita ensin täysin neliömäisellä puupalalla nähdäksesi, vastaako kulma lainkaan, ennen kuin aloitat hålkärlslisten, joka täytyy kääntää oikeaan suuntaan sahassa, jotta se vastaa.
Nyt olen epävarma, mutta sen pitäisi ilmeisesti vain olla kaksinkertaista sahaamista katkaisusahalla.
Kulmaaa siis sahaa alaspäin 45 astetta katsoen 90 asteen kulmaan ja samalla sahaa 67,5 astetta korjatakseen 135 asteen kulman muutoksen. Silloin sinun pitäisi saada oikea kulma yhdellä leikkauksella. Tulee luultavasti vaatimaan paljon koekappaleita, ennen kuin ajattelee oikein ja katkaisee listan oikeaan suuntaan. Aloita ensin täysin neliön muotoisella puukappaleella nähdäksesi, sopiiko kulma lainkaan, ennen kuin ryhdyt holkkalistan kimppuun, joka on käännettävä oikeaan suuntaan sahassa, jotta se sopii.
[
Kiitos vastauksesta!
Voin vain kallistaa sahanterää vasemmalle, enkä oikealle.. Ajatteletko, että sahataan oikea puoli tavallisena 45 ja sitten vasen 45 astetta ja samalla 67,5 sivuttain?
Halkolista on tehty sopimaan 90 asteen (tai melkein 90 asteen) nurkkaan, joten se on vaikea sovittaa katon ja seinän väliin, jossa on 135 asteen kulma. Luulen, että sinulla on vaikeuksia asentaa se ilman, että jää suuria rakoja listan/seinän ja listan/katon väliin.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.