Asunnossani on alaslaskettu sisäkatto. Metallirankoihin on asennettu yksi kerros kipsiä, mutta nyt ajattelin asentaa toisen kerroksen, koska ei ole muuta kaunista tapaa piilottaa suurta reikää katossa. Joten kysymykseni kuuluu...
Kun laitan toisen kerroksen kipsiä: Pitääkö minun kiinnittää ruuvit rankoihin vai riittääkö, että ne kiinnittyvät ensimmäiseen kipsilevykerrokseen?
Olen lukenut jostain, että levyjen liimaaminenkin voisi toimia, mutta pitääkö ne kuitenkin ruuvata? Käytetäänkö vähemmän ruuveja levyä kohti, jos päätetään liimata? Vai mikä on idea levyjen liimaamisessa?
Sinun täytyy ruuvata metallikehikkoon. Kipsilevy ei kestä painoa ja on erittäin herkkä väännölle. Ruuvinväännin on tarpeeksi.
50 mm ruuvilla metallikehikkoon se kiinnittyy sopivasti.
Voit myös liimata, mutta se vaatii oikean tyyppisiä voimakkaita liimoja, jotka tuoksuvat paljon, ja tarvitset kipsilevynostimen saadaksesi levyn ylös ja pitämään sen paikallaan tarpeeksi kauan, jotta liima kantaa.
Huoneen poikki on reikä, joka oli aiemmin peitetty rumalla lastulevyllä. Seinä, joka oli purettu ja sitten koolaukset leikattu kattopinnan tasolle. Ei ole mitään, mihin kiinnitettäisiin kipsilevyä suoraan..
Ota multimastern ja leikkaa 14mm pystyssä olevista lankuista ja levyistä. Aseta uudet pystysuorat reglar (kortlingar) pystyssä olevien lankkujen väliin, niin että niiden alareuna on 14mm olemassa olevan katon yläpuolella. Ruuvvaa kipsilevyn suikale tähän. Tasoittele, hio, maalaa, valmis!