Hei! Olen lähes loppusuoralla carport-rakentamisessa. Olen kysynyt muutamalta paikalliselta henkilöltä, että toimiiko ideani kattopalkkien suhteen. Mutta ajattelin myös esittää kysymyksen täällä.

Minulla on 13 liimapuupalkkia, jotka tukevat 0,6mm aaltopeltikattoani. Toivon, että nämä palkit voivat olla käsittelemättömiä yksinkertaisuuden ja taloudellisuuden vuoksi.
Ajatuksena oli myös kiinnittää peltikatto suoraan palkkeihin.

Mutta harkitsin asiaa uudelleen ja muutamien neuvojen perusteella kondenssikosteuden suhteen saattaa olla huono idea käyttää käsittelemättömiä palkkeja.

Katolla on 2 asteen kaltevuus, joten kondenssisuojakangas peltikaton alla tuskin toimii hyvin. Siksi ajattelin käyttää sokkelihuopaa.

Ajattelin liimata sokkelihuovan asfaltilla kaikkien palkkien päälle, ja sokkelihuovan pitäisi myös roikkua reunoilta. Noin 4 cm roikkuvat molemmilta puolilta.

Tämä pitäisi suojata palkit kondenssivesipisaroilta kokonaan, ja carportin sisäkattopaneeleissa on noin 1 cm ilmarako kunkin laudan välillä, joten tila on edelleen hyvin ilmava ja pystyy kuivumaan mahdollisen kosteuden sattuessa.

Onko suunnitelmani täysin pielessä vai voinko tehdä tällä tavalla?
Muita neuvoja?

Terveisin, Henke

3D-mallissa näkyy carportin runko ja limittäiset palkit valmiina kantamaan aaltopeltikattoa. Palkit jakautuvat tasaisesti rungon päälle.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.