A
Viktor.J Viktor.J sanoi:
Eristys vai pelkkä betonilaatta?
Ei mitään tehty laatalle sen rakentamisen jälkeen vuonna 1970 tietääkseni, joten se on luultavasti vain betonilaatta.

A
huch sanoi:
Ei mitään tehty laatalle sitten rakentamisen 1970, mitä tiedän, joten se on varmaan vain betonilaatta
Lisään, että talo on muuten kuiva ja hieno.

huch sanoi:
Ei ole tehty mitään laatalle sen rakentamisen jälkeen 1970, mitä minä tiedän, joten se on varmaan vain betonilaatta
Et kai luule, että siitä tulee kylmä olla siellä? Jos muistan oikein, aioitko laittaa makuuhuoneen sinne vai mitä? Eristämätön betonilaatta tuntuu hyvin kylmältä minun mielestäni (olen eristämässä lattiaani)

• Tykkään
Anonymiserad 754872
  • Laddar…
A
Viktor.J Viktor.J sanoi:
Etkö usko, että siellä tulee olemaan kylmä? Jos muistan oikein, aioitko laittaa sinne makuuhuoneen? Eristämätön betonilaatta on mielestäni hyvin viileä (tällä hetkellä eristän omaa lattiaa)
Hyvä vinkki. Meillä on kuitenkin jo kolme makuuhuonetta samassa kerroksessa, joissa on samanlainen lattia. Ja se toimii hyvin ilman että olisi liian kylmä 👍
Jääköön avoimeksi kysymykseksi tulevaisuutta varten 😊

Älä rakenna mitään, mitä ei ole helppo purkaa, kun tila palautetaan pannuhuoneeksi. Se on minun neuvoni.

• Tykkään
Anonymiserad 754872
  • Laddar…
H heimlaga sanoi:
Älä rakenna mitään sellaista, mitä ei voisi helposti purkaa, kun tila on palautettava pannuhuoneeksi.
Ajatteletko, että joku haluaisi vaihtaa maalämmön puulämmitykseen? Ei taida olla kovin yleistä.

• Tykkään
Anonymiserad 754872
  • Laddar…
A
H heimlaga sanoi:
Älä rakenna mitään, mikä ei ole helppo purkaa, kun tila tulee palauttaa pannuhuoneeksi. Se on minun neuvoni.
Selitä lisää kiitos 😊 En usko, että 30m2 pannuhuonetta tarvitaan enää koskaan.

• Tykkään
Viktor.J
  • Laddar…
huch sanoi:
Hyviä vinkkejä. Meillä on kuitenkin jo kolme makuuhuonetta samalla tasolla samanlaisella lattialla. Ja se toimii hyvin olematta liian kylmä 👍
Annetaan olla avoimena kysymyksenä tulevaisuutta varten 😊
Oh fan, ehkäpä eristetty sitten? Minun lattia pitää sellaiset 5-10 astetta talvella

• Tykkään
Anonymiserad 754872
  • Laddar…
A
Viktor.J Viktor.J sanoi:
Oh fan, ehkä eristetty sitten? Lattiani pysyy nimittäin 5-10 asteessa talvella
Onko sinulla rinneratkaisu? Vai tavallinen kellari? En ole miettinyt sitä, kun ei ole kylmää. Talossa on 22 astetta, mikä ehkä vaikuttaa. Pitää olla iloinen niin kauan kuin se ei häiritse puolisoa 😊

huch sanoi:
Onko sinulla rinne? Vai tavallinen kellari? En ole miettinyt sitä, koska ei ole kylmä. Minulla on 22 astetta koko talossa, mikä ehkä vaikuttaa siihen. Saa olla iloinen niin kauan kuin se ei häiritse puolisoa 😊
Se on rinne, lämpimintä on siellä, missä se on maan alla, koska minulla on 20 cm Isodrän ulkopuolella. Mutta laatta on todella helvetin kylmä. Lämpötila on noin 18 astetta, jos minulla on 22 astetta ylhäällä, mutta se tuntuu kylmemmältä, koska lattia jäähdyttää niin paljon.

Mutta miten vaan, hyvä ettei se ole ongelma teillä 👍🏻 vain puskea eteenpäin suunnitelman mukaan 👍🏻

• Tykkään
Anonymiserad 754872
  • Laddar…
huch sanoi:
Selitä enemmän kiitos 😊 En usko, että 30 m² pannuhuonetta tarvitaan enää koskaan.
Jos sinulla on puukattila ja akkumulaattorisäiliö. Arvot muuttuvat väistämättä riippumatta siitä, haluammeko sitä vai emme, ja siksi on hyvä olla valmis muutoksiin.

Jos sähkön hinta on korkea ja epävakaa pitkään, yhdistelmä lämpöpumppu ja puukattila on ihanteellinen. Sitten käytetään lämpöpumppua huhtikuusta lokakuuhun, kun sähkö on halvempaa, ja puuta marraskuusta maaliskuuhun, kun on sähkönpuute.

Kukaan ei tiedä, miten käy, mutta on hyvä olla kykyä käsitellä muutoksia, kun ne tulevat.

• Tykkään
Anonymiserad 754872
  • Laddar…
H heimlaga sanoi:
Jos aiot asentaa polttopuun kattilan ja varaajasäiliön. Arvot muuttuvat itsestään riippumatta siitä, haluammeko sitä vai emme, ja siksi on hyvä olla valmistautunut muutoksiin.

Jos sähkön hinta nousee korkeaksi ja epävakaaksi pitkällä aikavälillä, yhdistelmä lämpöpumppu ja polttopuun kattila on ihanteellinen. Silloin käytetään lämpöpumppua huhtikuusta lokakuuhun, kun sähkö on halvempaa, ja polttopuuta marraskuusta maaliskuuhun, kun sähköstä on pulaa.

Kukaan ei tiedä miten käy, mutta on hyvä olla kyky käsitellä muutoksia, kun ne tulevat.
Snark, millä sähköhinnoilla maalämpöpumppu on kalliimpi kuin polttopuun kattila?

• Tykkään
Anonymiserad 754872
  • Laddar…
A
H heimlaga sanoi:
Jos aiot asentaa puukattilan ja varaajan. Arvot muuttuvat riippumatta siitä, haluammeko sitä vai emme, ja siksi on hyvä olla valmis muutoksiin.

Jos sähkön hinta nousee korkeaksi ja epävakaaksi pitkäksi aikaa, yhdistelmä lämpöpumppu ja puukattila on ihanteellinen. Silloin käytetään lämpöpumppua huhtikuusta lokakuuhun, kun sähkö on halvempaa, ja puuta marraskuusta maaliskuuhun, kun on sähköpula.

Kukaan ei tiedä, miten käy, mutta on hyvä olla kyky käsitellä muutoksia, kun niitä tulee.
Ok, jos tilanne menee niin pahaksi, niin puran seinät taas, kiitos vinkistä 😊👍

A
Tämän päivän työ oli suihkuttaa kahdella kierroksella klooria seinille, 1 osa klooria ja 4 osaa vettä seoksessa
Ei ole enää hometta jäljellä, ennen maalausta
Nyt annetaan kuivua

Huomenna kaikki vahingot korjataan Husfixillä

Ja viikonloppuna kaikki maalataan

Sitten ajattelen, että pannuhuoneessa voi nukkua, lukuun ottamatta sitä, että se on pannuhuone, jossa on maalämpöpumppu 😊 Seuraavaksi vaiheeksi on aika asentaa sisäseinät jne.

A
Kysymys, sisäkatto, joka on säilytettävä, on koolattu ja eristetty styroksilla, ja palovaara sekä leviäminen huomioon ottaen pohdin seuraavaa:

Ajattelin ensin rakentaa seinät koolaamalla sisäkattoon, mutta silloin styroksi kulkee läpi useisiin huoneisiin, joten ajattelen nyt sen sijaan sahata/avata uran koolatulle katolle ja asentaa koolaukset lattianpohjaan ja siten jakaa uuden seinän kautta styroksin huoneiden välillä. Toivottavasti selitän ymmärrettävästi.

Ajattelin myös käyttää teräskoolausta katossa ja lattiassa ja puukoolausta muussa osassa. Näin muodostuu yksi teräskoolaus, joka jakaa styroksin kullekin huoneelle.

Mielipiteitä?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.