Hei! Rivitaloni vuodelta 1975 on varustettu yksinkertaisella kylmävarastolla. Paneeli on väsynyt, joten vaihdan osia siitä, ja purun jälkeen "perustus" näyttää kuvien mukaiselta: tukevat palkit muodostavat kehyksen, joka lepää suoraan hiekan päällä?! Asfaltti valettu kehykseen.

Yksi kulmista on painunut reilusti, jopa 10 cm. Mikä ihme pitää taloa pystyssä? Eihän se voi vain seisoa hiekan päällä? Onko asfaltti jotenkin mukana tässä?

Mietin nostaa kulmaa tunkilla, kaivaa lecaharkko kehyksen alle ja laittaa päälle bitumihuopa.

Mitä mieltä olette, voiko se toimia?
 
  • Kuvassa näkyy puinen kehys tukipalkkeineen, joka lepää hiekkapohjalla, ja asfalttia ympärillä. Yksi kulma on vajonnut noin 10 cm.
  • Kuva näyttää vanhan puisen kehyksen, joka on osittain uponnut hiekkaan. Palkit ja asfaltti näkyvät hiekkaisen pohjan ympärillä.
En saanut vastausta, mutta ajoin silti! Ei aivan "pakkasen kestävää syvyyttä", mutta huomattavasti parempi kuin aiemmin ajattelin. Onnistuin nostamaan talon lähes vaakasuoraksi ja oikaisemaan se diagonaalisella kiinnityshihnalla ja sitten naulausnauhalla.

Ainoa ongelma nyt on, että ovea ei voi sulkea :)
 
  • Rakennusprojektin keskeneräinen puinen rakenne, johon on kiinnitetty diagonaalisesti kiristyshihna ja naulalevy; oviaukko ei sulkeudu oikein.
  • Oranssi kiristyshihna ja spikbänd kiinnitetty puiselle alustalle, maaperässä näkyvissä betonilohkoja ja soraa rakennusprojektissa.
  • Tykkään
Litengubbe
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.