Olen tehnyt pienen laajennuksen, joka johti ulkoseinän poistamiseen ja palkin asentamiseen.
Nyt minulla on hieman ongelmia, kun yritän viimeistellä peittämään palkin kannatuksen ja asentaa kattolistaa.

Toisella puolella minulla on vaatekaappiseinä, ja siellä toimii täydellisesti smyykin kulkeutuminen tasaisesti vaatekaapin kanssa + lisätanko vaatekaapin yläpuolella, johon voi kiinnittää kattolistan. (kuva 1)
Toisella puolella en kuitenkaan oikein tiedä, miten tehdä, koska smyyki päätyy seinän ulkopuolelle ja kattolista sijoittuu täysin erilailla. (kuvat 2 ja 3)
Hyllytaso ja lauta kuvassa 3 vain havainnollistamiseen. :)

Miten tämä ratkaistaan?

• Kattoon kiinnitetty puinen kulma, jota vasten valkoinen kaapin seinä. Rakenteilla oleva ulkoneva koristelista ja pulevy.
  • Puupalkki, jossa näkyy ruuvit, viereinen koristepaperilla päällystetty levy ja sähköjohdot. Taustalla vaalea seinä.
  • Katosta roikkuu johtoja. Puurakenne ja kaappi näkyvät alhaalla, puisesta lattiasta menee pystysuoraan valkoinen levy.
S
Lindgrenski Lindgrenski sanoi:
Olen tehnyt pienen laajennuksen, joka johti seinän poistamiseen ja palkin asentamiseen.
Nyt minulla on ongelmia, kun yritän viimeistellä palkin tuen peittämistä ja kattolistan asettamista.

Toisella puolella minulla on vaatekaapin seinä, ja siinä se toimii täydellisesti vuorilistan kanssa vaatekaapin tasolla + ylimääräinen sääntö vaatekaapin päällä, johon voin kiinnittää kattolistan. (kuva 1)
Toisella puolella en kuitenkaan tiedä, miten edetä, koska vuorilista on seinän ulkopuolella ja kattolista on ihan eri paikassa. (kuva 2 & 3)
Hyllytaso ja lauta kuvassa 3 ovat vain havainnollistusta varten. :)

Miten ratkaisen tämän?
Et voi ajaa vuorilistaa koko matkan karmiin asti ja sitten laittaa peitelevyn sen alle?

S Snickesnickarn sanoi:
Voisitko ajaa piilolistan koko matkan karmiin asti ja sitten laittaa peitelevyn sen alapuolelle?
Sen pitäisi olla tavallinen joutsenkaulalista, mutta sellaista ei ollut näyttää. Kuvassa on patjanpohja.
Ongelma, jos asetan listan koko matkan, niin smyglauta päätyy ulkopuolelle kattolistaa. Mielestäni se näyttää oudolta, mutta ehkä niin täytyy tehdä.

• Henkilö pitelee käsin leveää puulistaa katon reunassa, taustalla näkyy seinän tapettia ja sähköjohtoja kiinnikkeineen.
S
Sen pitäisi olla tavallinen joutsenkaulalista, mutta minulla ei ollut sellaista esitellä. Kuvassa on patjapohja. Ongelma on, että jos asetan listan koko matkan ulos, peitelauta päätyy ulkopuolelle kattolistan. Mielestäni se näyttää kummalliselta, mutta ehkä niin se pitää tehdä.
Ehkä en oikein pysy mukana rakenteessa, mutta etkö voi vain leikata listan ja peitelevyn sopivaan mittaan?

S Snickesnickarn sanoi:
Ehkä en aivan ymmärrä rakennetta, mutta eikö voisit vain leikata listan ja huopalevyn oikeisiin mittoihin?
En puhu leikkaamisesta, vaan siitä, että smygbräda yläreunassa ulottuu takalistan ulkopuolelle syvyydessä, jolloin syntyy outo reuna siihen.
Olisi varmaan siistimpää, jos löytäisin ohuemman smygbräda.

S
En puhu lyhentämisestä, vaan siitä, että smyygi yläreunassa menee ulos kattolistasta syvyydessä, jolloin siihen tulee outo reuna.
Pitäisi näyttää hienommalta, jos löytäisin ohuemman smyygin.
Olisin sahannut listaan uran niin, että peitelevy menee listan kanssa samalle syvyydelle, jossa ne kohtaavat.

P
Voitko rakentaa kattoaukon alaspäin sopivasti kattolistalle, niin että se laskeutuu hieman kattolistalle, sitten sen voi asentaa normaalisti huoneeseen, toisaalta avauksen ympärille tulee varmaankin lista.

Handyman 1 sanoi:
Voitko rakentaa katon aukkoa sen verran alas, että kattolistalle on tilaa, niin että se menee hieman syvennykseen, silloin voisit asentaa kattolistan kuten tavallisesti siihen huoneeseen, ja toisella puolella olisi sitten kehys aukon ympärillä.
En oikein ymmärrä mitä tarkoitat. Lähetän suuremman yleiskuvan.

• Huoneen nurkka tapetilla ja puupaneeleilla, näkyvissä roikkuvia sähköjohtoja katossa.
Onko kenelläkään muulla vinkkejä?

Olin jättänyt listan väliin ja saumannut seinän ja katon välissä sen sijaan.

M
Nån mer med tips?
Olen hieman epävarma, mitä tarkoitat, mutta jos haluat tehdä joutsenkaulan päätylopetuksen, voit vain leikata sen kulmaan ja asettaa pienen kulmapalan päälle kauniiksi lopetukseksi.

• Svanhalslistan kattoon kulmassa, jossa on pieni vinottain leikkaus sileän viimeistelyn saavuttamiseksi.
pacman42 pacman42 sanoi:
Olisin jättänyt listan pois ja saumannut seinän ja katon väliin.
Se ei ole mahdollista, koska raot ovat aivan liian suuret.

M Muuuuurtin sanoi:
Olen hieman epävarma siitä, mitä tarkoitat, mutta haluatko tehdä joutsenkaulan päätyviimeistelyn? Silloin voit vain leikata sen kulmassa ja asettaa pienen kulmapalan päälle kauniiksi lopetukseksi.
Lopetus tulee oikealle puolelle kuvassa 2. Ongelma on, miten kuljen smygbräda:n ohi kattolistalla, koska smygbräda rakentaa niin paljon.

Olisin vain sahannut ulos hännänhalkiolistan takareunasta samalla syvyydellä lovina kuin salalistan. Tyyliin näin.

• Svanshalslist havainnekuvassa, jossa on samansyvyinen hakkaus kuin smyyglistissä, näytetty taustalla sinistä ja harmaata seinää vasten.
  • Svanshalslistin ja smyglistin leikkauskuva, jossa syvyys on yhtenevä.
Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Keiller
  • Laddar…
Tai ehkä näin, jollakin muodolla, joka päättyy klump:lla. Siihen voi kekseliäänä tehdä upotuksen tai viistää jotain hauskaa.

Mutta en ole varma, olenko ymmärtänyt sinua oikein...

• Rakennusprojekti: Valkoinen nurkkalista sinisellä taustalla, johon päättyy koristeellinen puinen nupukka.
  • Tykkään
pacman42
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.