Hei

Näyttää siltä, että hallin lattia saa muutoksen kylpyhuoneen seinän siirron yhteydessä. Lattia vetää kylmää, koska sahanpuru on painunut ja keskellä on liitoskohta, jossa kantava seinä on joskus ollut.

Ajattelin purkaa olemassa olevan lattian, joka on 34x1nn, ja lisäeristää. Sen jälkeen ajattelin asentaa 22 mm lattialastulevyn ja sen päälle mäntylattian 15x1nn. Lattian koolauksien välit ovat noin 700 mm.

Alkaako lattia heilua, niin että kannattaa tiivistää lisää rimoja olemassa olevien väliin? Pitäisikö laittaa huopa / askeläänieristys mäntylattian alle, lastulevyn päälle, se tullaan ruuvaamaan kiinni koolauksiin?

J

Ei kukaan jolla on kokemusta?

Juuri se, että se on cc 700, saa vastauksen "ehkä" kantavuuden osalta. Minulla oli 22 mm lastu, joka mielestäni "huojui" cc 600 lattiapalkkien kanssa. Liimasin päälle toisen kerroksen 22 mm. Siitä tuli täysin jäykkä. Suosittelen, että menet eteenpäin 22 mm lastulla ja testaat kuinka paljon se huojuu ja vahvistat sitä sitten toisella kerroksella (täytyy liimata, jotta siitä tulee homogeeninen maksimaalista jäykkyyttä varten). Tämä toimii tosin vain, jos sinulla on tilaa korkeudessa.

Valitettavasti minulla ei ole tilaa korkeudessa. Bef. lattia rakentaa 34mm, ehdotukseni rakentaa 37mm, eli +3mm
Se tuntuu ok, mutta ei enempää...

Minun täytyy tehdä niin kuin sanot, ruuvata sinne levy ja katsoa onko se tukeva.
Jos ei ole, niin tiivistän sitten koolauksilla väliin, ei enempää.

:)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.