Meillä on kantava seinä, jossa on pystysuoraa hirttä noin 4 metriä, ja haluamme poistaa sen. Olemme olleet yhteydessä konsulttiin+puuseppään, mutta emme ole vielä saaneet hintaa.

Mikä on kohtuullinen hinta tästä? Emme tarvitse "siistimistä"/kuljetusta ym., vain apua seinän sahaamisessa ja palkin asentamisessa.

Joku...?

Onhan se mukavampaa olla kaksin tällaisissa töissä. Tukeminen voi olla raskasta/hankalaa yksin. Voit mahdollisesti tarjoutua itse apulaiseksi. Mutta en usko, että se kestäisi enemmän kuin yhden päivän, jos kyse on vain tukemisesta, reiän sahaamisesta ja palkin asettamisesta. Itse tein saman asian (3m pystysuoraa hirttä) yhdessä kaverin kanssa yhdessä illassa. Ei se tainnut kestää enempää kuin 2-3 tuntia. Mutta kannattaa varata koko päivä kuljetukseen, tarvikkeiden sisäänvientiin ym.

Liitän mukaan muutamia kuvia, jotka olen saanut konsultilta. Nämä perustuvat kuitenkin siihen, että luulimme sen olevan vaakahirsirakennus ja että silloin voisi jättää yhden kierroksen välttyäkseen alaristikolta.

Kuinka paljon maksetaan työtunnista? 500 sis. alv tyypillisesti? Silloin summa nousee 4000 yhdeltä henkilöltä, pahimmassa tapauksessa 8000 €, jos en voi olla apumiehenä. Kuinka paljon luulet, että itse palkki maksaisi?

• 3D-malli talon rakenteesta, jossa näkyy kattoristikot ja huonejako. Malli näyttää vaakasuoraa hirttä olettavissa olevan rakennuksen.
  • Suunnitteluohjelman ruutukaappaus näyttää puupalkin mittatiedot ja laskentatulokset.
Viimeksi muokattu:
Näin tein itse. Tyttö kuitenkin piti palkkia ylhäällä yhdeltä puolelta, kun nostin sen paikoilleen.

• Rakennusprojekti: puupalkeilla ja tunkilla tuettu seinä.
  • Rakennettu seinä runkorimoilla ja vanerilevyillä; keskeneräinen rakennusprojekti sisätiloissa, jossa on työkalut ja materiaaleja näkyvissä.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.