Hei.

Näen monia keskusteluja aiheesta, mutta jokainen kohde on ainutlaatuinen.
Ostin juuri omakotitalon ja heti kun pääsemme sinne, aloitamme remontin.

(Anteeksi sotkuiset luonnokset)

Kysymys on, mitä mieltä olette siitä, että puretaan seinä, joka on merkitty ruokasalin ja keittiön välissä. Sininen merkintä.
Ajatuksena on rakentaa keittiösaareke.
Kattotuolit kulkevat sinisen viivan poikki ja malli on liitteen kuvan mukaan, itsensä kantava?

Tietenkin rakennesuunnittelijaa konsultoidaan ennen kuin isompi saha vedetään esiin, mutta olisi mielenkiintoista kuulla mielipiteenne.
 
  • Ullakko, jossa on paljas puurakenne ja sisustuksena keinotekoinen joulukuusi ja pahvilaatikoita.
  • Pohjapiirros talosta, sinisellä merkityt keittiön ja ruokasalin välinen seinä, jonka poistamista suunnitellaan; itsepiirrettyjä muistiinpanoja.
Hei ja tervetuloa Byggahus-foorumille!

Fackverkstakstolar tyyppiä ovat normaalisti vapaasti kantavia ulkoseinien välillä, joten sen kyseisen seinän purkaminen pitäisi olla mahdollista. Haluaisin tietää muutaman asian.
1) Missä päin maata talo sijaitsee?
2) Milloin se on rakennettu?
3) Ovatko kattotuolit rinnakkain sinisen viivan kanssa vai kohtisuorassa sitä vastaan?
Voi olla vaarallista perustaa päätöksiä kiinteistövälittäjän piirustuksiin, jotka ovat epäluotettavia mittakaavan ja seinänpaksuuksien ym. suhteen.
 
J justusandersson sanoi:
Hei ja tervetuloa Byggahus-foorumille!

Tällaiset runkotyypin kattotuolit ovat normaalisti vapaa-kantavia ulkoseinien välillä, joten kyseisen seinän purkaminen pitäisi olla mahdollista. Haluaisin tietää muutamia asioita.
1) Missä päin maata talo sijaitsee?
2) Milloin se on rakennettu?
3) Ovatko kattotuolit sinisen viivan suuntaisesti vai kohtisuorassa sitä vastaan?
On vaarallista perustaa päätöksiä kiinteistönvälittäjän piirustuksiin, jotka ovat epäluotettavia mittakaavan ja seinän paksuuden osalta ym.
Hei! Kiitos oikein paljon.

1) Länsirannikko
2) 1962
3) Kattotuolit eivät ole sinisen viivan suuntaisesti vaan kohtisuorassa sen yli.

Ehdottomasti! Saan kaikki rakennussuunnitelmat, kun saamme pääsyn taloon, ja se on luonnollisesti tutkittava tarkemmin ennen kuin mitään työtä aloitetaan. Mutta on hauskaa kuulla, mitä muut ajattelevat ja arvelevat.

/ Martin
 
Kuten kirjoitin edellisessä viestissä, seinän poistaminen pitäisi olla mahdollista. Se tuskin oli alun perin tarkoitettu kantavaksi. Jos näin on edelleen, sinun pitäisi odottaa arviointia, kunnes olet ottanut haltuun. Piirustusten lisäksi voit myös mennä ullakolle ja mitata mitat. Kuvassa mitat näyttävät melko suurilta, mutta se voi olla optinen harha. Vuonna 1962 oletettiin huomattavasti pienempiä lumikuormia kuin mitä nykyään.
 
J justusandersson sanoi:
Kuten kirjoitin edellisessä viestissä, seinän pitäisi olla mahdollista poistaa. Se ei varmaan alun perin ollut tarkoitettu kantavaksi. Jos tämä koskee edelleen, sinun kannattaa odottaa arviointia, kunnes olet saanut käyttöoikeuden. Piirustusten lisäksi voit silloin myös mennä ullakolle ja mitata mitat. Kuvassa mitat näyttävät olevan melko massiivisia, mutta se voi olla optinen harha. Vuonna 1962 arvioitiin huomattavasti alhaisempia lumikuormia kuin nykyään.
Kiitos palautteesta! Joo, niin teen. Kattohuoneen mitat ovat todella suuret, olin yllättynyt kun olin ullakolla.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.