Hei,

Asumme yhdessä tasossa olevassa atriumtalossa, joka on rakennettu 1974 tukholmalaisessa esikaupungissa. Talo on funkistyylinen (kenkälaatikko) litteällä kaltevalla katolla. Olemme purkaneet kaikki sisäkatot vaihtaaksemme ne, joten kaikki kattoristikot ovat näkyvissä. Meillä on väliseinä, jonka haluaisimme purkaa saadaksemme avoimen tilan, mutta olemme hieman epävarmoja, onko se kantava. Kaikki maallikot, joilta kysymme, antavat täysin erilaisia vastauksia. Kaikki vaihtelee siitä, että se ei ole kantava, siihen, että se on "vähän" kantava tai kantava. Se tuntuu melko huteralta, joten itse uskon, että sen poistamisesta ei pitäisi olla ongelmaa, mutta haluan olla varma. Olen puhunut kunnan kanssa eivätkä hekään voi antaa vastausta ilman että jätän rakennuslupahakemuksen, joka luultavasti vie aikaa.

Kysymykseni on, täytyyhän olla ammattilaisia, jotka voivat tulla tänne, katsoa ja antaa konkreettisen vastauksen? Miten saan yhteyttä johonkuhun, mitä minun tulisi etsiä? Rakennusteknikot? Rakennusinsinöörit?

Kiitollinen vinkeistä, mielellään konkreettisia nimillä konsulteista/yrityksistä.

apotekarnes
Onko sinulla piirustus talosta, jossa näkyy kattotuolien suunta sekä sisäseinän sijainti? Jos sisäseinä kulkee poikittain kattotuoleihin, se voi olla kantava, mutta ei välttämättä ole. Se riippuu kattotuolien jännevälistä ja niiden mitoituksesta. Mitä paremmin voit kuvailla talosi, sitä enemmän apua voit saada täällä foorumilla.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.