Voiko tästä piirustuksesta saada selvää?
Se mitä saan selville, niin onko se seinä, jonka haluan poistaa, kapeampi kuin ne seinät, jotka kulkevat talon keskellä? Vai tarvitsenko jonkin toisen piirustuksen?
Ne, jotka osaavat sellaista, haluavat usein nähdä leikkauspiirustuksen. Mutta normaalisti tuohon suuntaan olevat seinät eivät ole kantavia, vaan kantavia ovat yleensä seinät, jotka kulkevat harjapalkin alla tai sen suuntaisesti (se on varmaankin se seinä, joka on paksumpi sinulla?).
Ne, jotka osaavat tällaisia asioita, haluavat usein nähdä kannatusleikkauksen. Mutta normaalisti tämän suunnan seinät eivät ole kantavia, vaan kantavat seinät kulkevat katon harjan alla tai pitkin (onko se sinun seinäsi, joka on paksumpi?).
Täytyy tarkistaa, onko minulla lisää piirustuksia!
Juuri niin! ne seinät, joihin keltainen nuoli osoittaa, kulkevat katon harjan suuntaisesti, vihreä nuoli on seinä, jonka haluan purkaa
Se on LVI-piirustus, joka ei ole täysin ihanteellinen tämän tyyppisiin arviointeihin. Mutta en myöskään usko, että kyseinen seinä on kantava. Perustun siinä kuvaukseesi, miten kattotuolit on järjestetty. Älä koskaan käytä seinän toteutusta lähtökohtana. Se voi mennä pieleen, erityisesti tyyppitalossa.
Se on LVI-piirustus, joka ei ole täysin ihanteellinen tällaisten arviointien tekemiseksi. Mutta en usko, että kyseinen seinä on kantava. Tämä perustuu sinun kuvaukseesi, miten kattotuolit on järjestetty. Älä koskaan käytä seinän toteutustapaa lähtökohtana. Se voi mennä pieleen, erityisesti tyyppitalossa.
Okei! Ei monia piirustuksia talomapissa, jonka edellinen omistaja jätti jälkeensä, mutta löysin muutamia lisää, en tiedä auttaako se? 
 Yläpuolinen huone on vain pieni vaatehuone, ruuvasin auki tarkastusluukun siellä ja katsoin, miltä se näytti. Liitän myös kuvan sieltä, jos se on avuksi
Ne olivat parempia piirustuksia. Mm. portaikko yläkertaan on piirretty oikein. Ei ole epäilystäkään siitä, että seinä, jonka haluat poistaa, ei ole kantava.
Se oli parempia piirustuksia. Mm. yläkertaan vievät portaat on piirretty oikein. Ei ole epäilystäkään siitä, että seinä, jonka haluat poistaa, ei ole kantava.
Mikä luksus, kun lastulevy on eristyksen päällä räystäiden alla, minulla taas ovat täyttäneet cutterlastulla kattoparrujen korkeuden yli ja laittaneet jonkun lankun estämään valumista reunan yli. Onko sinulla mahdollisesti Poistoilmapuhallin katolla? Kävisikö tietää, miten siitä on vedetty P-ilmakanavat nimittäin. Ajattelin muuntaa FTX:ksi. Olen aika väsynyt 30 asteen sisälämpötilaan toisen vuoden puoliskon ajan ja 17 asteen toisen puoliskon.
Mikä ylellisyys, kun lastulevy on eristeen päällä kattotuolien alla, meillä he ovat täyttäneet ylös sahanpurulla katon korkeuteen asti ja laittaneet jonkun lankun, jotta se ei valu yli reunojen. Onko sinulla mahdollisesti Poistoilmapuhallin katolla? Tarvitsisin tietää, miten P-ilman putket on vedetty. Aion muuntaa FTX:ksi. Olen melko kyllästynyt 30 asteen sisälämpötilaan yksi puoli vuotta ja 17 asteen toinen puoli vuotta.