Sovrumrenovering: Utvidgad dörröppning, byggmaterial på golvet, stege och verktyg synliga. Väggen påstås vara icke-bärande. Asiakirjassa on rakennusmääräyksiä: sisäseinän rakenne, eristysvaihtoehdot ja puupalkkien mitat sutterenkitaloon. Rakennesuunnitelman yksityiskohta, jossa esitetään ulkokaton puupalkkien koko 2"x7" ja mainintoja kattokulmasta ja materiaalista. Kerrostalosuunnitelma vuodelta 1973, jossa punainen ympyrä korostaa suurennettua oviaukkoa makuuhuoneen ja käytävän välillä. Vanhan sutteritalon poikkileikkauspiirustus, jossa näkyy seinien ja katon mitat ja rakenne. Rakennettu vuonna 1973.

Olen remontoimassa makuuhuonetta ja olen tehnyt oviaukosta kaksi kertaa leveämmän. 80->160 cm.

Minulla on 1973 rakennettu tasakattoinen rinneratkaisun talo. Rakennuslupadokumenttien mukaan seinä, jonka kanssa työskentelin, ei ole kantava, koska runko on 2x3 tuumaa.

Pitäisikö minun keventää häiritsevällä palkilla vai luotanko rakennuslupadokumentteihin?

Koska talon leveys on noin 7 metriä ja kattoa kannattelevat 2x8 tuuman palkit (50x200 mm), on merkattu seinä kantava. Katossa ei myöskään ole palkkia seinän yläpuolella. Jos aukko ei tarvitse olla leveämpi kuin se jo on, on helppo asentaa palkki itse aukon yläpuolelle. Se, että se ei ole jo romahtanut, johtuu siitä, että lunta ei ole juuri nyt.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.