Hei! Olen lukenut tämän foorumin kantavista seinistä tarkkaan eikä vastaukseni ole löytynyt, joten nyt liityin jäseneksi ja toivon, että joku voi auttaa minua Seinä on noin 2 m pitkä. Se on avoinna kattoon asti, joten näkee palkin keskellä koko matkan.
Olen ostamassa laajennettua kesämökkiä ja haluan muuttaa hieman pohjapiirustusta, mutta en ole varma, onko jokin seinistä kantava. Liitän tähän piirustuksen ja teknisen kuvauksen
Todellakin! Siellä selviäisi varmaan talvesta erittäin vähäisellä energian kulutuksella
Mitä muuten luulette lisäeristyksestä? Ajattelin vaihtaa 50 mm uuteen ja sitten 95 mm sen päälle ja uusi paneeli, pystysuora tällä kertaa. Onko se liian vähän vai pärjääkö sillä muutaman talven? Täällä Skånessa on melko leuto sää. Päivät, jolloin on pakkasta, voi laskea sormilla. Harkitsen lähinnä sitä, että ei tarvitsisi pidentää kattounelmia ym.
Suunnitelmana on muutaman vuoden päästä purkaa ja rakentaa uusi isompi talo, joten ei haluaisi käyttää liikaa rahaa remonttiin.
Mökkiä on muuten laajennettu siitä piirustuksesta, jonka olen laittanut esille. Siellä on uusi huone, missä terassi lännessä oli aikaisemmin, ja samoin siellä, missä kodinhoitohuoneen terassi oli, on nyt huoneen laajennus. En ole vain saanut piirustusta siitä.
Talo/mökki on 70 neliömetriä laajennuksineen. Siellä on jo ilmalämpöpumppu, sähköpatterit ja tulisija, joten 145 eristyksellä sen pitäisi pystyä pitämään lämpimänä?
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.