Hei!

Olen ostanut 1 1/2 -tasoiset villan, joka on rakennettu vuonna 1980 ja olen täydessä vauhdissa avaamassa seiniä ja tekemässä siitä avoimemman ensimmäisessä kerroksessa. Olen poistanut kipsilevyn seinästä, jonka epäilin voivan olla jonkinlaista kantavaa toimintoa.
Totta kai siellä on kantava palkki, mutta se ei kulje koko matkaa.
Kysyn, onko palkin jälkeen puukoolaus kannattelevaa. Olen sahannut yhden niistä keskeltä, enkä tunne vastusta.
Katso kuva

• Seinärunko, jossa on paljastettu puukehikko ja taustalla avoin huone, tikkaat ja keltainen muovipussi.
Pohjapiirros?
Mikä se on yläpuolella?

Yläpuolella on makuuhuone. Kuvassa oleva seinä on ruokailuhuone/makuuhuone ja olohuoneen välissä.

• Pohjapiirustus talon pohjakerroksesta, näkyvissä seinä ruokailutilan/makuuhuoneen ja olohuoneen välillä.
  • Ensimmäisen kerroksen pohjapiirros, jossa näkyy makuuhuoneiden, olohuoneen ja ruokasalin välinen seinä.
pdov
Jos seinä kulkee talon pitkien sivujen suuntaisesti ja sijaitsee melko keskellä taloa, se on todennäköisesti kantava. Voitko ajatella avaavasi sisäkaton ja katsoa, lepääkö välipohja seinän päällä vai onko se pelkkää ilmaa (vastaavan harvaa) palkkien ja sisäseinän välissä. Silloin se ei ole kantava.

Seinä on kantava. Tämä voidaan nähdä piirustuksista, vaikka ne ovatkin välittäjän piirustuksia. Keskustelua mahdollisista ratkaisuista varten tarvitaan oikeat piirustukset. Kuvassa oleva palkki on vain ovi-aukon kantaminen. Älä sahaa enempää sisäpuolisia pukkeja, se ei ole hyvä menetelmä.

• Tykkään
BirgitS
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.