3 197 lukukertaa ·
4 vastausta
3k lukukertaa
4 vastausta
Kantava palkki
Hei!
Olen ostanut 1 1/2 -tasoiset villan, joka on rakennettu vuonna 1980 ja olen täydessä vauhdissa avaamassa seiniä ja tekemässä siitä avoimemman ensimmäisessä kerroksessa. Olen poistanut kipsilevyn seinästä, jonka epäilin voivan olla jonkinlaista kantavaa toimintoa.
Totta kai siellä on kantava palkki, mutta se ei kulje koko matkaa.
Kysyn, onko palkin jälkeen puukoolaus kannattelevaa. Olen sahannut yhden niistä keskeltä, enkä tunne vastusta.
Katso kuva
Olen ostanut 1 1/2 -tasoiset villan, joka on rakennettu vuonna 1980 ja olen täydessä vauhdissa avaamassa seiniä ja tekemässä siitä avoimemman ensimmäisessä kerroksessa. Olen poistanut kipsilevyn seinästä, jonka epäilin voivan olla jonkinlaista kantavaa toimintoa.
Totta kai siellä on kantava palkki, mutta se ei kulje koko matkaa.
Kysyn, onko palkin jälkeen puukoolaus kannattelevaa. Olen sahannut yhden niistä keskeltä, enkä tunne vastusta.
Katso kuva
Pohjapiirros?
Mikä se on yläpuolella?
Mikä se on yläpuolella?
Jos seinä kulkee talon pitkien sivujen suuntaisesti ja sijaitsee melko keskellä taloa, se on todennäköisesti kantava. Voitko ajatella avaavasi sisäkaton ja katsoa, lepääkö välipohja seinän päällä vai onko se pelkkää ilmaa (vastaavan harvaa) palkkien ja sisäseinän välissä. Silloin se ei ole kantava.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Seinä on kantava. Tämä voidaan nähdä piirustuksista, vaikka ne ovatkin välittäjän piirustuksia. Keskustelua mahdollisista ratkaisuista varten tarvitaan oikeat piirustukset. Kuvassa oleva palkki on vain ovi-aukon kantaminen. Älä sahaa enempää sisäpuolisia pukkeja, se ei ole hyvä menetelmä.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Förlängning av bärande H-balk
Metall - stålkonstruktioner, svets och smide -
Palkki kantavaan seinään?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Kantava palkki vai?
Korjata kantava palkki?
Bärande balk fasadparti