Hei! Olen perinyt vanhan talon maaseudulla Ranskassa ja olen tarkistamassa kiireellisimpiä remontteja. Olen löytänyt kantavan palkin, katso kuva, jossa osa (mutta ei koko) on laho, pohdin voiko sen korjata ilman että täytyy vaihtaa koko hirsi.

Luulitteko, että lahonneen osan voisi korvata ja yhdistää hirteen vahvoilla naulalevyillä tai vastaavilla? Ei ehkä ole kaunista, mutta koko palkin vaihto olisi erittäin hankalaa ja kallista...

Ajattelin siinä tapauksessa tukea väliaikaisella pystysuuntaisella säädöllä jonkin matkaa palkkiin, kun sahaan lahon osan pois.

• Vanha maalaisrakennuksen katto Ranskassa, jossa on osittain lahonnut tukipalkki, merkittynä punaisella ympyrällä.
C
Se ei näytä kovin lahotulta, kysymys on, kuinka pahasti se oikeasti onkaan?

Muutoin, ei, kantavan hirren liitoskohtaan täytyy tukeutua alustaan. Voit tietenkin keventää hirttä pylväällä, väliaikaisesti tai pysyvästi.

Kaikki on suhteellista, mutta että hirren vaihtaminen olisi äärimmäisen hankalaa ja kallista, on varmasti monia, jotka eivät olisi samaa mieltä. Haluaisin väittää, että se on melko vähän dramatiikkaa aiheuttava toimenpide.

• Tykkään
erik_m_a
  • Laddar…
Se ei näytä vaikealta vaihtaa. Jos se uusi todella on mätä.

• Tykkään
Lived ja 1 muu
  • Laddar…
Se on varmaan eniten monimutkaista, koska se on Ranskassa eikä Ruotsissa. Kallista on suhteellista muihin verrattuna, kuten sanot :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.