Minulla on kellariprojekti, jossa haluan asentaa oven kaaren paikalle. Kaarella on kaksi lattialta kohoavaa palkkia, jotka lepäävät sen päällä, ja tällä hetkellä kaari on vahvistettu kantamaan painoa. Olen hankkinut HEA-palkin, jonka aion asentaa tilalle, mutta nyt ydinkysymys on - miten saan palkin painamaan ylös kattoruoteita vasten viimeiset millimetrit? Näin ajattelin toimia

1: Tukeminen ylös palkkien kummallakin puolella ovea
2: Tiilen sahaaminen/poistaminen niin, että saan palkkini seinän ja palkkien väliin
3: Palkin tukeminen siten, että se on kiinni palkkia vasten
4: Täyttää "tyhjä tila" betonilla.

Betoni kuitenkin kutistuu hieman ja on riski, että jää rako. Pitäisikö minun käyttää jotain muuta? Onko olemassa jotain laajenevaa vaahtoa, joka toimisi? Laajeneva betoni pitää kyllä kokonsa, mutta silloinkin on riski, että en täytä tyhjää tilaa täysin...

Ehdotukset otetaan kiitollisena vastaan. Apu itse työssä otetaan vielä kiitollisempana vastaan ;)

/F

Viimeksi muokattu:
Voit tehdä niin, että ensin valat tasaisen pesaustason, joka saa kuivua. Tämän päälle voit sitten säätää palkin korkeutta ohuilla metallilevyillä.

Tai voit nostaa lattian hieman tunkilla ennen palkin asettamista, jolloin se laskeutuu normaalille tasolle myöhemmin.

Jos et aio valaa paksua kerrosta tai sinulla ei ole erittäin tiukkoja vaatimuksia mitoille/liikkeille jostain syystä, mietit tätä luultavasti liikaa.

Mja, vaatimukseni ovat asetettu sen perusteella, etten ole koskaan tehnyt sitä ennen - haluan varmistaa, ettei se mene päin helvettiä. Ohuet levyt shimmailuun kuulosti kyllä fiksulta. Se varmaan tulee olemaan niin.

Kiitos!

/F

sinun pitää lyödä sisään järnkiilat, jotka sitten katkaiset samalla tasolla kuin palkki. sen jälkeen hitsaat kiilat kiinni niin, etteivät ne voi liikkua

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.