1 340 lukukertaa ·
6 vastausta
1k lukukertaa
6 vastausta
Kantaa kantava tiiliseinä
Me olimme ajatelleet korvata ikkuna uudella ulko-ovella ja haluamme mielellämme parioven. Ongelma on, että ikkuna on 130 cm leveä, mikä on liian kapea, joten haluamme leventää aukkoa.
Aloitin koputtamalla alas rappauksen ja löysin sitten betonipalkin, tai oikeastaan kaksi, jotka ovat noin 3 cm leveitä/syviä ja joiden välissä on noin 3 cm sauma.
Talo on 1,5-kerroksinen ja tämä osa talosta on rakennettu -45. Olisiko mahdollista tukea ulkoseinää ja sitten korvata olemassa oleva betonipalkki leveämmällä? (tai teräspalkilla)
Joku saa laskea sen, mutta olen kiinnostunut työtavasta ja mahdollisesti tekemään toimenpiteen itse.
Seuraava kysymys on, kuinka leveä pariovi on sopiva kulkea läpi? Riittääkö 15 leveä ovi vai tuntuuko se liian kapealta?
Aloitin koputtamalla alas rappauksen ja löysin sitten betonipalkin, tai oikeastaan kaksi, jotka ovat noin 3 cm leveitä/syviä ja joiden välissä on noin 3 cm sauma.
Talo on 1,5-kerroksinen ja tämä osa talosta on rakennettu -45. Olisiko mahdollista tukea ulkoseinää ja sitten korvata olemassa oleva betonipalkki leveämmällä? (tai teräspalkilla)
Joku saa laskea sen, mutta olen kiinnostunut työtavasta ja mahdollisesti tekemään toimenpiteen itse.
Seuraava kysymys on, kuinka leveä pariovi on sopiva kulkea läpi? Riittääkö 15 leveä ovi vai tuntuuko se liian kapealta?
Niin se varmaan on, se vaikuttaa siihen, kuinka suuri lovi on.BirgitS sanoi:
Kysymys on, voiko riittää, että tuetaan seinää pitkin toimenpiteen aikana? Koska avbärningsbalk on tällä hetkellä täällä, sen pitäisi olla täällä, missä kantavuus on, vai ajattelenko väärin?
Ajattelen, että seinä täytyy väliaikaisesti tukea kattorakenteiden/välipohjan kuormitukselta toimenpiteen aikana. Tiilien yllä pitäisi pysyä paikoillaan sen lyhyen ajan, joten en ole siitä huolissani.BirgitS sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi
