Hei!
Onko kukaan kuullut tästä.
Aion rakentaa lasitetun terassin, jonka päällä on parveke.
Tässä on esimerkkikuva, niin tiedätte mitä haluan tehdä.
Parvekkeelle tulee lautalattia, ja lasitettu terassi rakennetaan valulaatalle.
Jotta sadevesi pääsisi johonkin, kun se valuu lautojen välistä, olen miettinyt jotain, jota kutsutaan "under deck drainage system".
Tietääkö joku, mitä se on suomeksi, ja onko teillä kokemusta siitä?
Tai oletteko ehkä ratkaisseet sen jollain muulla tavalla, niin otan mielelläni vastaan ehdotuksia, miten te olisitte tehneet?
Näin "under deck drainage system" näyttää.
Terveisin
Mikael
Olin rakentanut terassihuoneen kunnon huopakatolla, ja laitoin jonkinlaisen tolpparaudan huovan läpi. En voi kuvitella, että sen tiivistämisessä olisi mitään ongelmaa. Sitten rakennetaan vain runko päälle, joka ruuvataan tolpparautoihin.
Mietin jotain vastaavaa, kun haluan suojata sään vaikutuksilta nykyisen parvekkeen alla ja aikomuksenani on pitkällä aikavälillä rakentaa terassi ja seinät. Ensimmäinen ajatukseni oli kiristää vahvistettu muovipressu palkkien väliin, mutta nyt olen taipumassa siihen, että asennan aaltomuovikaton alapuolelta ja johdan veden pois ränniä pitkin, joka on asennettu palkkiin, johon palkit nojaavat.
Ensimmäinen vaihtoehto
Toinen vaihtoehto kuvat alla:
eri mittoja palkeille, jotka ovat 1 cm alempana luodaksesi kaltevuutta
Miten saat katon palkin ja muovikaton väliin tiiviiksi?
Vaikuttaa siltä, että vuotoriski on siinä välissä.
Pressun kanssa suunnitelmana oli laittaa se palkkien päälle niin, että voin johtaa veden ulos palkin yli, mutta vaihtoehto kaksi -suunnitelmaa varten harkitsen juuri nyt syöksyputkea palkin sisäpuolelle, ehkä ei optimaalisin ratkaisu... otan mielelläni vastaan lisää ideoita, miten sen voisi tehdä.
Epäilen, että kaikki helpottuu, kun rakentaa aivan alusta alkaen kaikki huomioon ottaen, kaikki muuttuu heti hankalammaksi, kun parveke on jo rakennettu ja haluaa jälkeenpäin saada katetun terassin sen alle.
Epäilen, että kaikki on helpompaa, kun rakentaa alusta alkaen kaikki mielessä, kaikki muuttuu heti monimutkaisemmaksi, kun parveke on jo rakennettu ja haluat saada lasitetun huoneen alle jälkikäteen.
Hei,
Olen samanlaisen ongelman edessä. Olisi mielenkiintoista kuulla, mitä teit ja miten se sujui. Valitsitko vaihtoehdon 2?
Hei,
Olen samanlaisen ongelman edessä. Olisi mielenkiintoista kuulla mitä teit ja miten se meni. Käytitkö vaihtoehtoa 2?
Valitettavasti emme ole tehneet mitään, vaan keskittyneet muihin projekteihin toistaiseksi.. mutta olen yhä kiinnostunut järkevästä ratkaisusta ongelmaan, jos jollakulla on sellainen.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.